Sobre la jubilació parcial

Al juny del 2022 es va publicar l’acord sobre jubilació parcial als centres concertats. (ACORD GOV/112/2022, de 31 de maig, sobre la jubilació parcial del personal dels centres educatius privats concertats inclòs en el sistema de pagament delegat).

L’octubre del 2022, CCOO es va adonar que molts centres s’hi negaven a facilitar la jubilació parcial a algunes persones.

L’avaluació de riscos psicosocials una exigència emocional i organitzativa tan elevada als docents que cada cop es fa més necessària l’esmentada jubilació parcial. D’aquesta avaluació de riscos podem destacar, entre d’altres:

• Comportaments desafiants
  • Atenció i resolució conflictes entre estudiants, sovint assetjament escolar
  • Conflictes creixents amb les famílies
  • Treballar amb alumnes amb necessitats específiques i nouvinguts.
  • Excés tasques administratives

Tot això deriva en augment d’estrès, ansietat, frustració, desmotivació, augment de càrrega de feina inassumible…,

Condicions jubilació parcial

Si es fa al 50 %, la jubilació parcial no suposa cap càrrec cap a l’empresa.

En cas de fer-la al 75 %, l’empresa ha d’assumir un 25 % de la jornada de relleu, ja que la persona contractada ha de ser a ornada completa.

En la majoria dels casos, és un cost totalment assequible (el centre paga 7,5 h mensuals del rellevista). La resta de despeses (retribucions, cotitzacions…) les assumeix el pagament delegat.

Avantatges jubilació parcial

1. Flexibilitat laboral i rejovenir plantilles.
  2. Estabilització de plantilles.
  3. Reducció baixes laborals (estalvi pel sistema i millora tasca pedagògica).
  4. Ajuda el treballador a adaptar-se emocionalment a la jubilació.
  5. Flexibilitat laboral i rejovenir plantilles.