Professorat de religió

Aquest és un d’aquells moments en què cal fer una mica de memòria. Per repensar el que hem fet i posar-ho en valor. També per veure d’on venim i projectar-nos cap al futur.

Des que el professorat de Religió us vau incorporar al Departament d’Educació com a personal laboral heu comptat amb el recolzament decidit de CCOO per millorar i estabilitzar la vostra situació laboral.

És un fet inqüestionable que tots els Acords als que s’ha arribat amb el Departament, fos quina fos la seva importància, no haurien estat possibles sense el nostre compromís i la nostra signatura. I cal dir que alguns han estat, més que importants, indispensables.

Així mateix vam defensar, en solitari, la vostra incorporació al Conveni Únic del Personal Laboral de la Generalitat de Catalunya. Ho vam aconseguir! i creiem que és essencial continuar formant-ne part.

El Conveni, en el món del treball, es una de les eines més poderoses que tenim els treballadors i treballadores per defensar i millorar les nostres condicions laborals. En el vostre cas formar part del conjunt de persones treballadores de la Generalitat no és una qüestió menor. Tanmateix sabem que algunes organitzacions (des de la ignorància o la mala fe) reclamen la vostra sortida del Conveni. Ens sembla un incomprensible disbarat!! És fàcil adonar-se que això us deixaria en una posició de gran debilitat. Des de CCOO ens hi oposarem!

Un diari ha publicat recentment una notícia dient que en l’àmbit de l’educació pública,cada dia s’apunten menys alumnes a la classe de religió. Creiem que vosaltres en sou conscients. Amb la diversitat ètnica i religiosa que es respira avui en els centres educatius no hi pot perviure una religió en el seu sentit més confessional. Sembla evident que cal anar cap a impartir uns coneixements amplis de les religions, la seva importància en el transcurs de la història i la seva influència a la societat actual. En resum, història i cultura del fet religiós.

Creiem que en aquest canvi vosaltres hi teniu un paper molt important. Segur que alguns us ho heu plantejat moltes vegades. És, a més, la garantia de la continuïtat del vostre lloc de treball. De fet, AQUESTA ÉS LA PROPOSTA DE FUTUR QUE DEFENSEM DES DE CCOO.

Ara estem en període electoral. És un moment important però també de molt de soroll. De promeses de tots els colors, amb molta pirotècnia. Fins hi tot estranys pescadors tiren la canya. Tot això s’esvaeix ràpidament. Però després queda el treball. El treball sindical amb capacitat per transformar les coses i aquest és el nostre espai, l’espai de CCOO.

La capacitat del sindicalisme de classe com a eina transformadora

• Per millorar l’estabilitat laboral del col·lectiu
  • Per continuar en el Conveni Únic de personal laboral
  • Per construir un espai de competències i sabers del fet religiós