Nou increment de les retribucions d’un 2,5% aquest any 2024

Com sabeu, l’octubre de 2022, CCOO conjuntament amb el Govern i la UGT vam signar un acord marc per a una administració del segle XXI que suposava millores laborals i salarials pels empleats i empleades de les administracions públiques. En particular, doncs, aquest acord ha donat fruits i continuarà fent-ho en les condicions laborals dels empleats i les empleades del món educatiu: personal docent no universitari, personal de les universitats, personal laboral de la Generalitat, etc.

A més, us informem que aquest acord suposarà un nou increment retributiu d’un 0,5% addicional pel 2023 amb efecte retroactiu des de gener del 2023 any i un altre increment de les retribucions d’un 2,5% aquest any 2024 igualment amb efecte retroactiu de gener d’enguany. Tot i que encara està per determinar en quin moment de l’any percebrem aquests augments -depèn dels tràmits pressupostaris-, el que és segur és que es produiran aquest any 2024. Per tant, ja podem confirmar que els salaris dels empleats i empleades de les administracions públiques hauran augmentat un 9,8% en aquests darrers tres anys, de 2022 a 2024.

ANYINCREMENT RETRIBUTIU
20210.9%sense acord
20223,5%Acord CCOO-UGT
20233,5%Acord CCOO-UGT
20242,5%Acord CCOO-UGT

CCOO valorem molt positivament aquests augments retributius, uns augments que únicament són possibles gràcies al fet que el nostre sindicat, a diferència d’altres opcions sindicals, té capacitat de lluita i negociació en tots els sectors productius del país -en particular, també a les administracions públiques-, i en tots els àmbits territorials: locals, autonòmics i estatals.