Fes les teves propostes per a la plataforma de negociació

El passat 30 de gener es va constituir la mesa negociadora del VII Conveni Únic de personal laboral de la Generalitat de Catalunya.

L’anterior conveni (VI Conveni Únic) es va negociar al llarg del 2004 amb una vigència prevista fins el 2008. Les circumstàncies polítiques i econòmiques van dur a la pròrroga successiva d’aquest.
El desembre de 2017, CCOO vam denunciar el VI conveni tenint en compte la millora de la situació econòmica i la necessitat d’abordar modificacions necessàries i importants de les condicions laborals.
No ha estat possible posar en marxa la negociació fins que a desembre de 2019 una segona força sindical, s’ha sumat a la nostra denúncia i així s’ha pogut constituir la mesa negociadora. Aquesta està formada per quinze membres de la part social: CCOO 5, UGT 8 i IAC 2 més quinze membres per part de l’empresa, representants de la Funció Pública i dels diferents Departaments.
Aquest conveni acull a uns onze mil treballadors i treballadores dels quals uns quatre mil són contractats pel Departament d’Educació.
La negociació d’un conveni d’aquestes característiques és llarga i complexa. Ha de ser un punt d’inflexió on fer sentir les nostres peticions.
La voluntat de CCOO és introduir canvis i millores que presentarem en una plataforma de negociació que ens agradaria consensuar amb la resta de sindicats.
Durant aquests llarg període de pròrroga de conveni hem anat copsant les necessitats de modificar i o suprimir determinats articles.
Agrairem les vostres observacions i propostes a fin d’incorporar-les a la nostra plataforma
[formidable id=4]
[siteorigin_widget class=”WP_Widget_Custom_HTML”][/siteorigin_widget]