El juliol sense abús de funcions

Campanya proposada pel Comitè Intercentres per a tot el personal PAE que ho pugui necessitar

Els i les representants del COMITÉ INTERCENTRES vam demanar a l’Administració una modificació al DOIGC per equiparar l’horari de tot el personal PAE durant el mes de juliol al dels nostres companys/es docents. Tot i argumentar que la nostra tasca és educativa i de suport a la docència i que és evident que durant el mes de juliol, quan no hi ha alumnat ni docents als centres, no podem desenvolupar les nostres funcions que van lligades a la interacció directa amb l’alumnat i la coordinació amb els equips docents, la resposta del Departament d’Educació va ser NO tot i recordar´ls-hi que durant el mes de juliol tenim dret a 40h de formació.

Desde el Comitè intercentres tenim present que el mes de juliol representa un espai de temps on el personal laboral pot rebre l’encàrrec de realitzar tasques que no son pròpies de les seves funcions i després d’expressar aquesta problemàtica varem rebre per part del Departament d’Educació  la  següent resposta:

“ALS PROFESSIONALS D’ATENCIÓ EDUCATIVA (PAE) QUE ROMAN AL CENTRE DURANT EL MES DE JULIOL SOLS SE’LS POT ENCOMANAR TASQUES RELACIONADES AMB LES SEVES FUNCIONS I CATEGORIA PROFESSIONAL, QUEDANT EXCLOSES TASQUES DE CONSERGERIA: MOBILITZACIÓ DE MOBILIARI etc… I TASQUES ADMINISTRATIVES: ARXIVACIÓ DE DOCUMENTACIÓ, TRASLLAT D’EXPEDIENTS ETC.. “

Al document “Documents per a l’organització i la gestió dels centres. Personal d’administració i serveis i professionals d’atenció educativa “ queda recollit el següent: Pàgina 63 DOIGC_Organitzacio.pdf

“Amb relació als professionals de l’atenció educativa, el director o la directora del centre ha de vetllar perquè la planificació de la seva tasca s’adeqüi a les funcions, la jornada i l’horari de treball establerts al conveni i als acords d’aplicació. El pla de treball ha de formar part de la programació general anual dels centres. “

“Aquest personal no ha de substituir en cap cas el personal docent ni el servei de monitoratge.”

Seguint aquestes directrius hem creat un formulari ons ens podeu fer arribar la vostra situació real en els vostres centres de treball.

Us demanem que contesteu el següent formulari! Enquesta juliol – Formularis de Google

Companyes, recordeu que si us demanem organitzar i preparar el curs vinent no ho podeu fer soles, necessiteu el company/a docent. Així mateix, recordeu demanar el vostre horari per escrit.