Després de l’increment salarial i els estadis a 6 anys, seguim lluitant pel professorat dels centres incorporats a la xarxa pública

El treball de les CCOO beneficia el conjunt del professorat dels centres que han passat a la xarxa de la Generalitat. Així, la nostra presència a la Mesa General de les administracions públiques de l’Estat, ens està garantint un increment salarial que arribarà a ser del 9’80% en el període 2022-2024. Ben aviat cobrarem el 0’5% retroactiu des del mes de gener del 2023 i continuem collant al Govern espanyol perquè no esperi a l’aprovació dels pressupostos generals de l’Estat per aplicar l’increment del 2% d’aquest mes de gener del 2024, al qual se li afegirà cap a l’octubre un altre 0’5% retroactiu.

Per altra banda, el nostre treball a la Mesa Sectorial del Personal Docent no Universitari ens ha portat a signar un acord que recupera els estadis cada sis anys, dotze anys després de la retallada, així com la reducció lectiva pel professorat de més edat. Heu rebut la informació per totes les vies, però l’important és que la presència i el treball de CCOO en altres meses negociadores, acaba beneficiant al nostre col·lectiu.

Però a més d’aquests àmbits generals, hem d’aconseguir avenços en el nostre àmbit de negociació concret. En el Comitè Intercentres del Personal Laboral del Departament d’Educació estem  treballant per fer possible incrementar les jornades al personal que ha estat subrogat amb jornades inferiors, i hem d’assolir la mobilitat entre centres. Malauradament, la Direcció General de Professorat no té la predisposició que voldríem.

Les CCOO continuarem treballant  en tots els àmbits d’interlocució per tal de continuar millorant les condicions laborals de les persones treballadores que representem, entre les quals un col·lectiu poc nombrós com el vostre i que requereix un sindicat present a tot arreu.