Taules de “salari minim garantit” pel 0-3: insuficients i precaritzadores

El 12 de juliol s’han publicat al BOE les Taules de salari mínim garantit signades per UGT i USOC. Un cop més, CCOO no hem signat aquestes taules al trobar-les molt insuficients i perquè el salari mínim garantit no deixa de ser un complement absorbible i compensable i totes les treballadores del sector sabeu que passa amb aquests complements: precaritzen el sector i el deixen moltes vegades amb el salari congelat durant anys.

Totes les treballadores que teniu una millora amb la qual esteu per sobre d’aquest salari mínim garantit  no tindreu cap benefici amb aquestes taules; totes les que la licitació del vostre municipi ja s’hagi publicat ( que són moltes) aplicaran les taules B que tenen una pujada salarial mínima; totes les que treballeu a escoles bressol privades quedeu excloses d’aquestes taules! CCOO no pot signar un acord que oblida a tanta gent i que es fa d’una manera tant precipitada, sense la negociació necessària ni convocant a tots els agents implicats.

CCOO volem un conveni propi de Catalunya on puguem negociar moltes més mesures com la jornada directa i indirecta, nous perfils per atendre els infants amb NESE i tot un seguit de millores que les treballadores del sector fa anys que reclamem, un conveni que realment reconegui la tasca educativa que duem a terme i dignifiqui la nostra feina.

Aquestes taules tornen a beneficiar principalment a les empreses gestores que es protegeixen davant la possible pujada salarial del Conveni Estatal que continua sent d’aplicació.

I al ser un salari mínim garantit i no un salari base, no es complementarà en el moment que la treballadora agafi una incapacitat temporal, fet que farà que es penalitzi a la treballadora per estar de baixa.

CCOO continuarà lluitant pel reconeixement del sector, no acceptem pedaços que beneficien principalment a la patronal. S’han produït grans canvis al sector com la gratuïtat del I2, el nou currículum…, però de moment aquests canvis només ens han suposat més feina a les treballadores sense cap benefici laboral. És el moment de bellugar el 0-3 i aconseguir millores laborals per tot el sector i no només per una part i a sobre de manera totalment insuficient.

Per tot això CCOO tornarem a demanar a demanar obrir la Mesa de negociació d’un conveni Català i portarem als partits polítics l’informe elaborat arrel de l’enquesta feta a les treballadores del sector on es veu clarament quines són les preocupacions i mancances del sector.