Mobilitzacions contra el bloqueig del conveni d’escoles bressol

Les organitzacions sindicals CCOO, UGT Serveis Públics i USOC denunciem l’immobilisme de les patronals en la negociació del conveni col·lectiu i convoquem mobilitzacions la segona quinzena del mes de juny en defensa des drets laborals, socials i salarials de les treballadores de les escoles bressol privades i de gestió indirecta.

Les organitzacions sindicals convocants manifestem el nostre malestar amb el curs de les negociacions, que es van iniciar fa més d’un any, amb unes patronals que no han sabut estar a l’altura de les necessitats del sector.

Les prop de deu reunions que hem celebrat la Mesa Negociadora han servit només per constatar que les patronals no tenen cap voluntat d’arribar a un acord perquè les treballadores recuperin el poder adquisitiu i tinguin uns salaris dignes de la responsabilitat de la seva tasca educativa i social.

L’actitud de les organitzacions patronals posa de manifest la manca de voluntat negociadora i la voluntat d’endarrerir i no afrontar l’actualització d’uns salaris precaris que permeti a les treballadores recuperar el poder adquisitiu que han perdut. Per si això no fos prou, les patronals es neguen a incrementar el diferencial salarial per a les educadores infantils i l’aprovació d’unes taules salarials dignes per a la totalitat del sector.

Les patronals han generat un greu perjudici a les treballadores del sector de la gestió indirecta bloquejant la signatura d’unes taules salarials a les quals haurien estat vinculats els plecs de condicions dels darrers concursos públics.

És per tots aquests motius que s’han convocat diverses concentracions per al dia 22 de juny a tot Espanya. A Barcelona la concentració serà davant la seu de CCAEC, la patronal majoritària del sector a Catalunya, el dia 22 de juny a les 18:00. La setmana del 26 al 30 de juny es convoquen també aturades parcials diàries a totes les escoles bressol privades i de gestió indirecta, de les 9:00 a les 9:30.

Un cop més volem aprofitar per denunciar l’immobilisme de les patronals, que està provocant una constant pèrdua de poder adquisitiu. També volem posar de manifest la voluntat constant de la patronal de retallar drets laborals i socials. Exigim amb urgència un canvi de rumb que garanteixi el futur del sector i doni valor i reconegui la tasca socioeducativa que porten a terme les treballadores.

Ca47469b 5f6a 4ef8 8db4 274fc72795ad
3015d2fc 63b2 4337 814f 0179bf86e9bd