CCOO exigeix al Govern l’increment salarial del 2,5% per a les treballadores i treballadors públics

L’Àrea Pública de CCOO va exigir, a la reunió del 17 de juny amb Funció Pública, mesures contundents per a realitzar l’increment salarial del 2,5%, compromès a l’Acord marc per a una Administració del segle XXI.

Al novembre de 2022, aquesta Administració va subscriure un acord amb CCOO i UGT per a la pujada salarial dels treballadors i treballadores públiques, en els següents tres anys i fins a aconseguir un 9,8% de pujada total.

L’última pujada d’un 2,5%, compromesa per l’Estat en aquest acord, s’hauria d’haver produït al gener de 2024. La situació parlamentària que ha portat a una pròrroga pressupostària no pot ser impediment i des de CCOO es considera que no és obstacle per a no realitzar l’augment pactat, quan d’altres sí que s’han realitzat amb la mateixa pròrroga pressupostària.

Aquest sindicat entén que aquest increment és una exigència per al Govern i un compromís, ja no sols per l’acord signat, sinó un compromís amb els seus treballadors i treballadores públiques, i que ha de buscar les fórmules oportunes i necessàries de manera urgent per a fer efectiu l’increment salarial, entenent que un Reial decret llei immediat seria la solució. Si no és així, CCOO emprendrà les mesures oportunes des de l’organització sindical perquè es produeixi l’increment retributiu.

#CCOOmpromeses amb tu,

#CCOOmpromeses amb l’educació.