REUNIÓ DE PREVENCIÓ I SALUT DE L’IMEB 5.7.2023

Des de CCOO us volem informar de la reunió que hem tingut del comitè de seguretat i salut laboral de l’IMEB, el 5 de juliol del 2023.

L’ordre del dia:

1. Informe sinistralitat Mútua Universal
  2. Campanya de prevenció d’accidents “in itinere” i campanya de trastorns múscul-esquelètics
  3. Avaluació de riscos als centres
  4. Torn obert

Informe sinistralitat Mútua Universal

Pel que fa a l’informe de sinistralitat, s’ha parlat dels accidents en jornada laborals als centres de treball, accidents “in itinere”(desplaçaments al lloc de feina i viceversa) i malalties professionals de l’any 2022 dels docents de música.

L’índex d’incidència en els accidents laborals ha pujat i la franja horària on hi ha mes es de 11h a 12h.

CCOO remarquem, que si és aquestes hores son a les escoles bressol i en el moment de mes gruix de feina.

Un altre franja horària on han pujat els accidents es de 7h a 8h que es el moment “in itinere”

Per aquest motiu s’ha posat en marxa la campanya “in itinere” on la finalitat es sensibilitzar i conscienciar sobre els factors de risc que intervenen en desplaçaments, amb l’objectiu de reduir la sinistralitat .

Aquesta campanya consisteix en enviar informació als centres cada 15 dies i cartells informatius per penjar als centres.

Un altre campanya que ens han explicat que s’incorporarà al curs vinent es la de trastorns múscul-esquelètic.

Aquesta campanya pretén sensibilitzar sobre la importància dels problemes múscul-esquelètics  i que la gent sigui conscient de les pautes correctes de treball i hàbits posturals.

La idea d’aquesta campanya es que els treballadors i treballadores puguin accedir a la web de Bienestar Universal  i fer una enquesta totalment anònim i personal on es preguntaran coses de la seva feina, malalties etc. Un cop analitzat, s’enviarà un informe detallat a la persona amb pautes, consells, exercicis i hàbits posturals correctes a la feina, aquest informe serà de caracter personal i confidencial.

Cal insistir en la implicació i participació activa per garantir un resultat mes satisfactori de la campanya.

Avaluació de riscos als centres

Sobre l’Avaluació de riscos  al centre, aquest any 2023 la idea era anar a 12 escoles però no podran fer-les totes i a l’any 2024 unes altres 12 entre elles les noves creacions i les que han tingut obres importants i ens proposen als sindicats de enviar opcions d’escoles  i estudiaran quines escoles proposades incloure.

Les escoles que quedin per avaluar del 2023 i 2024 es faran al 2025.

Torn obert

Els sindicats preguntem sobre l’estudi psicosocial de les escoles bressol, degut que l’uúltim es del 2016.

CCOO remarca que ja sabem que ara s’ha de finalitzar l’estudi de les escoles de música i seu de l’IMEB, però que el que hem vist amb l’estudi passat de bressol, és que la situació es igual o pitjor.

CCOO demanem fer un grup de treball per analitzar que coses estan realitzades i quines no del estudi del 2016.

CCOO infomen que en el CEB es fan uns cursos per la veu i que es podrien realitzar a l’IMEB

PER QUALSEVOL DUBTE PODEU CONSULTAR-NOS AL CORREU [email protected] o al 659.09.3430