L’OPACITAT DEL CEB AMB L’APROVACIÓ DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA

Des de CCOO us volem informar, de com un altra vegada, el Consorci d’Educació de Barcelona genera opacitat en un nou procediment.

Us posem en context:

Vau començar vosaltres informant-nos que el CEB volia fer entrevistes en els centres per assignar places vacants.

Vam trucar al CEB i ens vam informar que era correcta la informació, CCOO va comunicar que tal com ens explicaven és el Decret de Plantilles del Departament i que denunciarem aquest sistema.

El passat 27 de maig de 2024, a les 17:00 hores ens va arribar a la part sindical un correu amb un document Word, sense logo de l’Administració, sense signatura de la persona responsable…, Amb un Pla pilot per la provisió per entrevistes d’1 vacant neta no condicionada al centre. I teníem de temps per poder fer al·legacions fins dimecres.

CCOO el primer que vam fer, encara que les formes i el document no sigui de forma correcta administrativament, vam fer 16 al·legacions al document presentat per registre a la Gerència de Persones i Desenvolupament Organitzatiu de l’Ajuntament de Barcelona.

El dijous, a primera hora, els centres que ja s’havien apuntat amb anterioritat, els van enviar el pla pilot i el calendari per començar el procés.

Volem recordar que aquest Pla Pilot l’Ajuntament de Barcelona ha donat el vistiplau.

Primer de tot és un sistema que crea indefensió, falta de transparència, menyspreu al personal i a la part sindical, poc objectiu, sistema arbitrari, va en contra de l’acord de borses de l’Ajuntament de Barcelona, és un intent ranci i encobert del decret de plantilles del Departament d’Educació, falta de negociació, no ens han donat els terminis adequats per fer les al·legacions, no s’han mirat les al·legacions…,

El format del document un Word sense logo, no signatura de la persona responsable és un MENYSPREU A TOTA LA PLANTILLA I A LA PART SINDICAL.

Fa molt de temps que estem reclamant transparències i borses pròpies de docents de l’Ajuntament de Barcelona, ara se’ns diu que no ens preocupem perquè serà per ordre de borses, quines borses?, quin ordre?, les borses que hi ha no estan actualitzades per donar aquestes vacants netes a les persones que li corresponen per temps treballat (tal com marca la normativa)… FALTA DE TRANSPARÈNCIA, MENYSPREU AL PERSONAL DE CENTRES I A LA PART SINDICAL.

Parla d’uns criteris que has de tenir els requisits per exercí i 12 mesos d’antiguitat a les borses de l’Ajuntament de Barcelona. Si el CEB i l’Ajuntament ha contractat sense disposar dels requisits?, no podré optar aquestes places?, soc bo per treure feina per no per altres coses?, això dels 12 mesos d’antiguitat va encontra de la normativa. FALTA DE TRANSPARÈNCIA.

CCOO ens preguntem com seran les entrevistes? Sota quins criteris? Com s’avaluaran? Serà objectiva? Tindrà observador sindical per asegurar el benestar del treballador?. INDEFENCIÓ I DECRET DE PLANTILLA ENCOBERT

Si no passo l’entrevista i no hi ha criteris com puc reclamar, l’acta que es farà de la meva entrevista constarà amb el meu expedient.., INDEFENSIÓ, DECRET DE PLANTILLES ENCOBERT.

On està publicada tota la informació i a qui se li fa arribar, quines places són les oferides i com s’escollen al centre. ARBITRARI