VAGA DEL PERSONAL DOCENT, 25 I 26 DE GENER 2023

Des de CCOO us volem informar que els propers dies 25 i 26 de gener de 2023, esta convocada una vaga pel personal docent.

Aquesta vaga és fruit d’un procés de negociació fallit que té com a principal responsable el Departament d’Educació i el seu conseller Josep González – Cambray.

El Departament no només no ha aprofitat els mesos de negociació passats fins a arribar a les darreres setmanes de desembre, sinó que, a més, tampoc ha sigut capaç de desbloquejar la negociació i arribar a un acord final a la darrera Mesa Sectorial que va tenir lloc el 19 de gener.

Des de principis d’aquest curs 2022-23, els sindicats de la Mesa Sectorial (USTEC-STEs, CCOO, Intersindical-CSC, aspepc-sps iUGT), els sindicat van signar l’Acord de recuperació de l’hora lectiva a infantil, primària i secundaria amb el Departament d’Educació, hem passat aquests darrers mesos tractant en les reunions d ela Mesa Sectorial del Personal Docent no Universitari la recuperació de les retallades que restaven pendents: estadis, decret de plantilles, reducció de l’horari lectiu per majors de 55 anys, integració dels Professors Tècnics al cos de Professors/es d’Ensenyaments Secundari, equiparació salarial del personal docent del cos de professors tècnics d’FP i del cos de mestres de taller d’arts plàstiques i disseny, etc.

El Departament sap que hi ha malestar docent amb temes tan cabdals que portem intentar negociar amb ells i que no paren de donar excuses.

D’altra banda, CCOO fem una crida a participar en la Vaga de manera unitària i seguirem reforçant les accions unitàries i treballant conjuntament. Creiem que la nostra força ha de ser precisament la representació del major nombre possible de treballadors i treballadores d’aquest sector.

Les vagues s’organitzen amb les persones als centres, no d’esquena a la gent, és a dir, tenim en compte el seu sentir majoritari, fent assemblees que facilitin la participació i altres eines de participació, construint la unitat d’acció, etc.

Tot i això, i un cop fetes aquestes consideracions, us informen que CCOO treballarà les pròximes hores amb la resta de sindicats per assolir una articulació tan unitària com sigui possible de les jornades de vaga del 25 i el 26 de gener de 2023.

Cartell Vaga Marc2022