La desigualdad en España

Presentació del llibre de Javier Carbonell, Berna León i Javier Soria (coordinadors)

Dimecres, 19 de juny de 2024, 18:00 h
Espai Assemblea
CCOO de Catalunya
Via Laietana, 16
Barcelona

Presentació del llibre ‘La desigualdad en España’, de Javier Carbonell, Berna León i Javier Soria (coordinadors), de l’editorial Lengua de Trapo.

Presenta:
Marc Andreu, director de la Fundació Cipriano García

Amb la participación de:
Javier Carbonell, profesor asociado en Sciences Po (coordinador)
Berna León, director de Future Policy Lab (coordinador)
Javier Soria, doctorando en Paris School of Economics (coordinador)
Belén Irureta, doctoranda en la Escuela Politécnica de Lausana (coautora)
Neus Torres, investigadora en el Behavioural Insights Team (coautora)

Modera:
Tiare G. Mora, periodista

“La història de la humanitat és la història de la lluita per la igualtat. La convicció que la bretxa entre rics i pobres es pot i s’ha de reduir ha estat un dels principals motors de canvi polític al nostre passat. L’estudi d’aquests conflictes posa en relleu una realitat que de vegades oblidem: la desigualtat és, en última instància, una decisió política”.

L’ascensor social funciona a Espanya? És cert que la desigualtat és necessària per al creixement econòmic? Quant influeixen les herències a l’èxit professional?

Quan s’estudia la desigualtat, sol donar resposta a aquestes preguntes exclusivament des de l’economia, la ciència política o la sociologia, però no, com es proposa aquí, des d’una perspectiva creuada. Per això, els temes tractats comprenen des de les arrels històriques de l’acumulació de riquesa fins a la bretxa generacional, passant per la influència del sistema fiscal, la disparitat ocupacional de gènere o la relació entre genètica i desigualtat.