Enric Juliana presenta “España, el pacto y la furia” a CCOO de Cornellà

El proper dijous, 13 de juny, Enric Juliana presenta el seu últim llibre ”España, el pacto y la furia”. Es tracta d’una nova activitat del Club de Lectura COCOS que es desenvoluparà ala sala d’actes de la seu comarcal de CCOO de Cornellà de Llobregat. L’accés serà lliure.

La presentació tindrà lloc a les 18 hores i comptarà amb l’autor, el periodista i escriptor Enric Juliana Ricart, i en farà la conducció el company de Club COCOS, Gonçal Évole. Després de la conversa entre ambdós s’obrirà un torn d’intervencions al públic.

Juliana és adjunt a la direcció de La Vanguardia i el seu delegat a Madrid. Ha treballat a El País i TVE. També va ser corresponsal de La Vanguardia a Itàlia durant 4 anys. És un dels periodistes més llegits del país i un analista polític rellevant amb molt de seguiment. Ha rebut diversos premis a la seva trajectòria, entre ells el premi Ciutat de Barcelona de Periodisme, l’any 2006.

“España, el pacto y la furia” és un recull d’articles d’Enric Juliana que comencen després dels atemptats de l’11M, arribant fins a l’actualitat. Repassa amb la seva afinada ploma la reforma de la Constitució, l’abdicació del Rei Joan Carles I, la pandèmia de la Covid19 o el “procés” català i les seves conseqüències socials i polítiques. Aquest llibre és un punt àlgid de Juliana com a observador i analista social i polític del nostre país, que explica què ha passat els últims 20 anys, i apunta algunes de les claus del futur que ve.

El Club COCOS organitza periòdicament activitats culturals, incorporant criteris de proximitat i convidant autores i autors del Baix Llobregat, de temàtica social o vinculada a l’àmbit laboral. L’activitat de dijous forma part de la tasca sobre cultura i memòria democràtica de l’Aula de Formació Joan N. García-Nieto, feta en col·laboració amb la Fundació Cipriano García i, en aquesta ocasió, amb la llibreria de Cornellà Pati Blau.