CCOO presenta a Vilafranca del Penedès “Mitos y cuentos de la extrema derecha”, de Steven Forti

Una nova activitat de Taller Cultural de CCOO

Taller Cultural de CCOO Alt Penedès organitza la presentació de l’obra “Mitos y cuentos de la extrema derecha”. Tindrà lloc a l’espai l’Escorxador, de Vilafranca del Penedès, el dimarts, 18 de juny, a les 19 hores.

Hi participarà Steven Forti, autor del llibre, historiador italià i professor a la UAB. La presentació i conducció de l’acte anirà a càrrec de Montse Ros, mestra i sindicalista de CCOO.

“Mitos y cuentos de la extrema derecha” recupera el concepte d’extrema dreta 2.0 que va fer servir Forti com a fenomen propi de les societats post-industrials en un món fortament globalitzat. Aquesta definició manté un caràcter clarament populista d’aquest corrent que ha avançat electoralment a les darreres eleccions al Parlament Europeu. En tot cas manté certes diferències respecte als feixismes que van dominar terriblement Europa durant bona part de la primera meitat de segle XX.

Autors com Steven Forti analitzen els principals eixos del discurs de les formacions d’extrema dreta, que rebutgen la immigració, el feminisme, els drets socials, l’agenda 2030 i el món sindical, donat la defensa dels principis democràtics i del progrés social que practica. Aquests partits es caracteritzen pel negacionisme de crisi climàtica (tot i que és cada cop més evident), pel seu discurs visceral i provocatiu o per recuperar versions anquilosades del que hauria de ser la nació, família o la identitat de gènere. L’obra també tracta sobre la presència del que es coneix com a “fake news” als mitjans de comunicació i les xarxes socials, que s’ha constatat de nou aquests dies, així com del risc que representen per a la mateixa democràcia i per a tota la societat.

Aquesta nova presentació de Taller Cultural forma part de les activitats sobre continguts socials, polítics i laborals rellevants organitzades pel sindicat. Compta amb la col·laboració de la llibreria La Cultural, de Vilafranca. L’accés és lliure.