CCOO Garraf organitza la 5a edició de la Marxa Climàtica per commemorar el Dia Mundial del Medi Ambient

En defensa dels valors naturals i culturals del Garraf i davant l’emergència climàtica

CCOO organitza aquest cap de setmana la 5ª edició de la Marxa Climàtica. Es tracta d’una activitat que posa en valor el medi natural i paisatgístic del Garraf, amb especial atenció als problemes relacionats amb l’emergència climàtica i la sostenibilitat ecològica.

CCOO reivindica així un model de desenvolupament més sostenible, inclusiu i respectuós amb l’entorn. El sindicat aposta per un canvi de model productiu, que posi al centre les persones a través de sectors innovadors i de futur, que impulsi la qualificació i formació professionals i sigui conscient de la potencialitat del patrimoni industrial, natural i cultural i de la necessitat de preservar-lo.

La primera Marxa Climàtica es va organitzar l’any 2019, entre Canyelles i Olèrdola, i formava part de les accions del projecte europeu Life Clinomics. Des de llavors CCOO ha mantingut aquesta convocatòria ambiental amb recursos propis, amb el suport de diferents administracions locals.

Enguany, el recorregut permetrà fer una aproximació al patrimoni socio-ambiental, històric i cultural d’una part de Vilanova i la Geltrú, amb l’Ortoll com a eix central. La ruta té uns set quilòmetres, amb una dificultat baixa i una durada aproximada de dues hores i mitja, incloent les parades per fer explicacions sobre certs punts d’especial interès.

S’iniciarà als antics jardins MG (avinguda de Cubelles, 88), el diumenge 2 de juny, a les 9 hores. Estava programat un altre punt de sortida, però la coincidència amb un gran esdeveniment esportiu va aconsellar fer aquest canvi. A partir de l’experiència prèvia i del ritme actual d’inscripcions es preveu la participació d’unes cent persones.

El coordinador de CCOO al Garraf, Albert Rodríguez, farà la benvinguda i presentarà l’activitat. També està prevista la intervenció d’una representació de l’Ajuntament de Vilanova.

Com és costum a aquestes sortides ambientals, a la finalització de la ruta s’oferirà un petit refrigeri amb productes de proximitat. La marxa compta amb el suport de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, de l’Agència de Desenvolupament NODE Garraf i de Garraf Coopera. Persones voluntàries d’aquesta associació faran una aproximació a la seva important tasca de recuperació de l’entorn natural urbà a la zona coneguda com l’Ortoll.

Aquesta proposta de CCOO està oberta a tothom, però es recomana fer inscripció prèvia, mitjançant el codi QR inclòs al cartell de la 5ª Marxa Climàtica.