CCOO del Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia i Garraf convoca el seu 4t Congrés a Martorell

Es celebrarà el primer trimestre de 2025

Avui el Consell Intercomarcal de CCOO del Baix Llobregat, l’Alt Penedès l’Anoia i el Garraf, màxim òrgan de direcció entre els congressos de CCOO, ha tractat diversos temes, com la conjuntura sociopolítica, els conflictes laborals actius, la memòria d’activitats desenvolupades durant l’any passat o la situació de les eleccions sindicals.

També s’hi ha acordat convocar el 4t Congrés de la Unió territorial el primer trimestre de 2025, a la ciutat de Martorell. Més de 200 delegades i delegats dels diferents sectors i empreses escolliran un nou pla d’acció i una nova direcció sindical, en un context que atengui el conflicte social en un món amb fortes transformacions del model productiu a partir de les transicions energètica, ecològica, digital i demogràfica, i que es relacioni amb la realitat territorial des de la proximitat.

Tanmateix, avui també s’ha acordat fer una campanya de mobilitzacions contra la gestió de les licitacions públiques de les administracions, ja que, al tenir el màxim criteri de valoració situat en el cost, s’està degradant de forma important la qualitat dels serveis que es presten a la ciutadania, empitjorant alhora les condicions laborals.

CCOO també es felicita per les dades de creació d’ocupació estable, del rècord d’afiliacions a la Seguretat Social i de la recuperació salarial, però constata que el principal problema de les persones treballadores és l’accés a un habitatge digne. És una problemàtica global, que exigeix de polítiques públiques coordinades entre les diferents administracions que facin baixar els preus dels lloguers i que generin un potent parc públic d’habitatges. En paral·lel, hem de crear xarxa entre els diferents moviments i entitats per reclamar i fer efectiu d’aquest dret fonamental per a la ciutadania de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.