Altres notícies

CCOO de Catalunya reclama més protecció social en un escenari econòmic que encara mostra fortes vulnerabilitats

Valoració de les dades de l'IPC de juny del 2020.

més informació »

Roda de premsa sobre la pèrdua d'efectius a l'Administració general de l'Estat i el greu impacte sobre les condicions de treball i els drets de la ciutadania

Dijous, 9 de juliol de 2020.

Nou acord sobre els ERTO

Nova informació sobre els ERTO vigent fins el setembre de 2020.

Celebrada la 29a Escola d'Estiu de CCOO de Catalunya

Vídeos dels dies 7 i 8 de juliol de 2020.

Dones mentores

Dones Mentores és un innovador programa de Mentoring Social amb perspectiva de gènere, instaurat al territori des de 2017 i agermanat amb l'oficina KVINFO Mentornetvaerk (Centre Nacional Danès per a la Investigació i informació sobre Gènere, Igualtat i Diversitat) a Dinamarca

més informació »

Javier Pacheco: 'La crisi de la COVID serà un punt i seguit per als treballadors, no un pas enrere'

Entrevista a 'Catalunya Plural' (6-7-2020).

més informació »

CCOO reclama que, davant del rècord de 786.454 persones beneficiàries de prestacions i 1.181.875 demandants d'ocupació, calen mesures de reactivació econòmica i més recursos per a polítiques d'ocupació

Més del 85 % de l'increment de l'atur es concentra al sector serveis el mes de juny.

més informació »

La Xarxa d'Acció Solidària (XAS) inicia la seva vuitena campanya de recollida de material escolar

La campanya d'aquest any és la vuitena que fa la XAS i coincideix amb una situació molt complicada a causa de la crisi de coronavirus, que ha provocat un increment important de famílies en situació de pobresa, de precarietat i d' exclusió social.

Propostes de CCOO per a l'educació per al curs 2020-2021

Roda de premsa del dimecres 1 de juliol de 2020.

més informació »

Lluita digital 349. Gran participació arreu de Catalunya en la mobilització del 27 de juny per a un gran acord per rescatar les persones, els treballs i els salaris

En aquest número parlem de la mobilització del 27 de juny per a un gran acord per rescatar les persones, els treballs i els salaris; la 29a Escola d'Estiu de CCOO de Catalunya; les propostes de CCOO de Catalunya per a un pla de xoc sectorial per a la reactivació social i econòmica a Catalunya, i el projecte formatiu adreçat a treballadors i treballadores de plataformes digitals i repartiment a domicili, entre altres informacions.

més informació »

Gran participació arreu de Catalunya en la mobilització del 27 de juny per un gran acord per rescatar les persones, els treballs i els salaris

Convocada per CCOO, UGT, USOC i un gran nombre d'entitats socials.

més informació »

CCOO ha presentat les propostes per un pla de xoc sectorial per la reactivació econòmica i social per al diàleg social a Catalunya davant l'impacte de la COVID-19

Amb la crisi de la COVID-19 hem vist les febleses de la nostra economia i dels sistemes de protecció de la salut i de protecció social. També s'han fet paleses les limitacions de la tecnologia i la ciència. Ens hem sentit vulnerables. Hem tornat a veure que el treball és imprescindible per al manteniment de la vida i hem constatat que algunes de les feines més mal pagades, majoritàriament feminitzades, eren les insubstituïbles.

més informació »

LGTBIfòbia: ni a la feina ni enlloc

El 28 de juny és la diada internacional de lluita pels drets i les llibertats de la comunitat LGTBI. Aquest any, a causa de la situació creada per la pandèmia del coronavirus, els actes es veuran modificats, i les grans manifestacions i festes seran substituïdes per actuacions més simbòliques i, en molts casos, en format digital.

més informació »

'Lluita Digital' 348. El Consell Nacional de CCOO de Catalunya convoca el 12è Congrés del sindicat

En aquest número parlem del 12è Congrés del sindicat; de l'ingrés mínim vital; de les propostes per a un pacte de reconstrucció després del coronavirus, i de la finalització de la 2a Assemblea sindical oberta, entre altres informacions.

més informació »

La plantilla de Nissan es manifestarà a Madrid pel futur de les plantes catalanes

Aquest dimecres, 15 de juliol, les treballadores i treballadors de Nissan portaran a Madrid la seva lluita pel futur de les plantes que la multinacional té a Catalunya i pel manteniment dels seus llocs de treball, i per exigir al Govern de l'Estat la derogació de l'article 51 de l'Estatut dels treballadors, per evitar que Nissan pugui aprovar l'expedient sense una autorització prèvia de l'Administració, i que s'impliqui per trobar una solució industrial.

més informació »

CCOO de Catalunya condemna l'assassinat d'una dona a Barcelona a causa de la violència masclista i recorda el seu ferm compromís per a la seva erradicació

Condol a la família i entorn.

CCOO d'Indústria rebutja l'ERO d'extincions que planteja Montajes Rus

CCOO considera que ara mateix no hi ha cap causa que justifiqui l'ERO i exigeix a l'empresa que el retiri i que apliqui un expedient temporal mentre Iberpotash no decideixi reprendre l'activitat a la mina de Sallent, que va quedar aturada després de l'últim accident mortal. Així mateix, CCOO insta les direccions de Montajes Rus i Iberpotash a implementar les mesures de seguretat a la mina de Vilafruns per reprendre l'activitat com més aviat millor i per garantir que les persones que hi treballen no corren cap risc.

més informació »

Els comitès de Nissan demanen obrir una mesa tripartida entre governs, empresa i sindicats per assegurar la continuïtat de les plantes a Catalunya

Reunió d'avui dilluns amb l'Administració.

més informació »

CCOO valora l'estudi del cost de la plaça escolar elaborat pel Síndic de Greuges de Catalunya

Cal un important increment pressupostari centrat a combatre les desigualtats educatives i a aconseguir l'homologació de les condicions laborals de les treballadores i treballadors.

CCOO rebutja el tancament d'Aludyne Automotive Spain

La direcció de l'empresa Aludyne Automotive Spain, de Gavà, ha presentat un ERO per tancar la planta i acomiadar les setanta-nou persones que hi treballen. CCOO d'Indústria manifesta el seu ferm rebuig al tancament i denuncia que darrera d'aquesta decisió empresarial s'hi amaga una deslocalització encoberta.

més informació »

CCOO de Catalunya denuncia un increment d'acomiadaments en frau de llei

Els serveis jurídics del sindicat han fet 1.371 serveis durant l'estat d'alarma.

més informació »

Les treballadores i treballadors de les empreses proveïdores i auxiliars de Nissan reivindiquen el futur de les plantes catalanes

CCOO d'Indústria de Catalunya i UGT FICA de Catalunya han convocat les treballadores i treballadors de les empreses proveïdores i auxiliars de Nissan a una concentració el proper dimarts 14 de juliol,davant el Palau de la Generalitat, per reivindicar el futur de les plantes de Nissan a Catalunya, ja que d'això en depèn també el seu futur.

més informació »

Els comitès de Nissan preparen una marxa popular amb el lema "Nissan somos tod@s"

Els comitès d'empresa de Nissan estan preparant una gran mobilització amb la qual pretenen implicar el conjunt de la societat amb la lluita de les treballadores i treballadors pel futur de les plantes catalanes i dels llocs de treball. Aquest divendres, 10 de juliol, han convocat una marxa popular amb el lema “NISSAN SOMOS TOD@S” des de diferents municipis de la província de Barcelona que finalitzarà amb una gran concentració al campament “La Resistance” de Montcada i Reixach.

més informació »

CCOO lamentem l'accident mortal ocorregut ahir a IQOXE Emulsiones i vetllarem per aclarir-ne les causes i depurar-ne responsabilitats

Lamentem profundament l'accident laboral ocorregut ahir a la planta d'IQOXE Emulsiones, de Vila-seca, com a conseqüència del qual va morir un treballador de Dominion, una de les subcontractes que opera a la planta química. L'accident es va produir a primera hora del matí quan, per causes que encara es desconeixen, l'operari va caure pel forat del muntacàrregues. CCOO i UGT hem convocat una concentració aquest divendres per condemnar l'accident, exigir més seguretat i manifestar el seu condol i suport als companys i companyes de la víctima.

més informació »

CCOO organitza a Lloret de Mar la taula rodona “Cap a un model turístic sostenible a les comarques gironines. Reptes i oportunitats”

Demà divendres, 10 de juliol, a les 11 hores, a la sala polivalent de la Biblioteca Municipal de Lloret (plaça de Pere Torrent, 1).

més informació »

CCOO denuncia que l'escorxador Maper Carns incompleix les mesures bàsiques de seguretat

CCOO denuncia que l'escorxador Maper Carns, de Sabadell, està obligant els seus treballadors i treballadores a intercanviar-se alguns dels equips de protecció individual, un fet que en la situació de pandèmia actual suposa posar en risc la seguretat i la salut de les persones que treballen a l'escorxador, a més d'altres incompliments. Davant d'aquesta situació, CCOO convoca dues jornades de vaga a l'empresa per forçar la direcció de Maper Carns a fer marxa enrere en aquestes qüestions i resoldre el conflicte obert.

més informació »

CCOO i UGT denuncien la cobertura insuficient de les plantilles als centres de treball de Correos a Catalunya

Actualment a molts centres de repartiment i oficines no es cobreix entre el 30 % i el 40 % de la plantilla: els sindicats inicien concentracions de protesta.

més informació »

CCOO alerta de la preocupant situació sanitària a les terres de Lleida

Des de CCOO volem expressar la nostra preocupació davant dels esdeveniments que estem vivint durant aquests dies amb els rebrots de COVID19 en la comarca del Segrià.

CCOO de Catalunya organitza la 29a Escola d'Estiu

Dies 7 i 8 de juliol, de forma presencial (aforament limitat) o en streaming pel canal www.youtube.com/user/ccoocatalunya.

més informació »

La Secció Sindical de CCOO a l'Hospital Universitari General de Catalunya (HUGC) denuncia que l'empresa està vulnerant els drets de la plantilla

Després de lluitar contra la COVID-19, els agraïments es converteixen en un càstig: els treballadores i les treballadores no saben quan podran fer les vacances.

més informació »

El Sector de Mossos de CCOO, denunciarà al Departament d'Interior davant la Inspecció de Treball pel que considerem una negligència gravíssima en trobar-nos en el cas del confinament del Segrià davant un IGUALADA 2. És una situació que el mateix Departament classifica com D'ALT RISC contingut en el pla PROCICAT.

més informació »

Lidl reconeix l'esforç de la seva plantilla

Acord amb CCOO per reforçar les mesures higièniques.

més informació »

CCOO denuncia que Comdata (antiga Digitex) presenta un ERO que afecta a prop de 3.000 llocs de treball que fins ara eren serveis essencials

Empresa d'atenció multicanal amb seus a Viladecans i Esplugues.

més informació »

CCOO lliura els comptes auditats i la memòria d'activitat de 2019 a la Sindicatura de Comptes de Catalunya

El sindicat publica els seus comptes i la seva memòria d'activitat.

més informació »

CCOO exigeix coordinació a les operadores de transport públic per garantir les mesures de seguretat en la fase de represa

Després de l'estat d'alarma per coronavirus, es preveu un increment del nombre de desplaçaments sobretot en hores punta.

més informació »

Vaga a Alliance Healthcare contra els acomiadaments i la persecució sindical de l'empresa

CCOO exigeix a la direcció que abandoni les pràctiques antisindicals i readmeti les persones acomiadades.

més informació »

Una enquesta elaborada per CCOO i la UAB mostra el fort impacte de la crisi de la COVID-19 en la salut dels treballadors i les treballadores

Presentada avui a Madrid en roda de premsa.

més informació »

CCOO rebutgem el concurs de liquidació presentat per Indústria Alimentària Crusvi

Indústria Alimentària Crusvi, que es troba en situació d'ERTO des del mes de març, ha presentat un concurs de creditors per a la liquidació de l'empresa. CCOO denuncia que en aquest procés no s'han tingut en compte els drets d'informació i consulta de la representació legal de la plantilla, que no ha rebut cap documentació al respecte i s'ha assabentat que s'havia iniciat el procés per la premsa.

més informació »

CCOO exigeix a l'Administració que doni veu als sindicats en les meses tècniques de revisió dels plans de seguretat de la petroquímica de Tarragona

Aquesta tarda el secretari general de CCOO d'Indústria de Catalunya, José Antonio Hernández, ha comparegut davant la Comissió d'Estudi de la Seguretat del Sector de la Petroquímica del Parlament de Catalunya, que investiga l'accident d'IQOXE ocorregut el passat 14 de gener, per respondre a les preguntes dels diferents grups parlamentaris que integren la comissió.

més informació »

Demà nova concentració del personal del Centre Sanitari del Solsonès que continua reclamant diàleg i que li paguin tot el que li deuen

Demà dimecres, 1 de juliol, el personal del Centre Sanitari del Solsonès (CSS), convocat pel comitè d'empresa, continuarà la seva protesta. Després de dos concentracions aquest mes de juny, el personal sanitari del CSS no ha rebut cap resposta per part del Consell Comarcal de Solsonès, que és qui gestiona el centre.

més informació »

CCOO de les Terres de Lleida denuncia que el Ministeri de Transports i Renfe no posen en circulació els trens d'alta velocitat entre Lleida i Barcelona, subjectes a l'obligació de servei públic, anteriors a la COVID-19

Un cop finalitzat l'estat d'alarma el passat dia 21 de juny, queda anul·lada la restricció de la mobilitat entre províncies, per això no té sentit que no es faciliti a la ciutadania els trens que necessita per poder atendre les necessitats de mobilitat obligada de la població en la relació més demanada a l'àrea d'influència de Lleida, que és el trajecte Lleida-Barcelona

més informació »

Edició telemàtica de la Universitat Progressista d'Estiu de Catalunya (UPEC)

De l'1 al 3 de juliol tindrà lloc, de forma telemàtica en streaming per www.youtube.com, un cicle de xerrades de la Universitat Progressista d'Estiu de Catalunya (UPEC), amb el títol “La UPEC confinada”.

més informació »

Concentració a Santa Perpètua de Mogoda de les treballadores del Servei d'Atenció Domiciliària (SAD) del Consell Comarcal del Vallès Occidental

Arran de tota la situació viscuda i que segueixen vivint les treballadores familiars i les auxiliars de la llar del Servei d'Atenció Domiciliària (SAD) del Consell Comarcal del Vallès Occidental (actualment gestionat per l'empresa People Plus Innovation, del Grupo Optima) durant la pandèmia de coronavirus, demà dimecres, 1 de juliol, es concentraran a les 18.00 hores a la Plaça de la Vila de Santa Perpètua de Mogoda(davant l'Ajuntament).

Signat un acord per a un segon ERTO a NH

Divendres passat, CCOO Serveis va signar un acord amb NH per a la implantació d'un ERTO per causes objectives, organitzatives, i de producció en els Serveis Centrals de la cadena hotelera.

CCOO lamenta la mort de la seva sindicalista Marisa López

Avui ens llevat amb la colpidora notícia de la mort de la sindicalista de CCOO de Catalunya, Marisa López, a l'edat de 65 anys. Treballadora i històrica delegada de CCOO del sector del comerç, la Marisa va formar part de la direcció del sindicat i durant uns quants anys va ser secretària general de la federació del Comerç

més informació »

CCOO comença un projecte formatiu adreçat a treballadors i treballadores de plataformes digitals i repartiment a domicili

El sindicat ha enviat una enquesta per adequar l'activitat formativa a les seves necessitats.

més informació »

La Federació d'Educació de CCOO fa públiques les seves propostes per al curs 2020-2021

Un curs diferent on cal garantir els drets a la salut i a l'educació i els drets laborals.

més informació »

CCOO denuncia que el grup hostaler Selenta vol acomiadar els seus treballadors fixos

Grup propietat del president del Gremi d'Hotels de Barcelona.

29a Escola d'Estiu de CCOO de Catalunya

Amb el títol "Governar les transicions. Reptes climàtics, digitals i demogràfics": dies 7 i 8 de juliol de 2020.

més informació »

CCOO exigeix a Iberpotash participar en la investigació de l'accident i en el grup d'experts per avaluar les mesures de seguretat a la mina de Sallent

CCOO volem tenir veu i ser proactius en les accions que s'hagin de prendre per millorar les mesures de prevenció actuals per garantir la seguretat de les persones que treballen a la mina i evitar que es produeixin nous accidents. Així mateix, CCOO instem la direcció d'Iberpotash que les accions o mesures que es prenguin no tinguin cap repercussió en l'ocupació de les subcontractes que operen a la mina de Sallent.

més informació »

Gran mobilització arreu de Catalunya per reclamar un acord per rescatar les persones, els treballs i els salaris

A Barcelona, la concentració serà demà a les 12 h, a la pl. d'Antonio López.

més informació »

Un acord per rescatar les persones, els treballs i els salaris

La pandèmia provocada per l'extensió de la COVID-19 ha tingut conseqüències dramàtiques per a tot el món. El nostre país s'ha enfrontat a una experiència inèdita en la qual, per evitar l'extensió del virus i l'agreujament del nombre de persones afectades, s'han pres mesures de paralització de l'activitat econòmica o restriccions a la mobilitat com mai no havíem vist.

més informació »

S'arriba a un principi d'acord sobre el pla de sortida de Continental Automotive

CCOO d'Indústria valora positivament aquest principi d'acord, ja s'han aconseguit unes bones condicions per al conjunt de la plantilla, i espera que un cop tancat el tema de la sortida, la direcció de Continental Automotive es bolqui plenament en la reindustrialització de la planta de Rubí, un tema que continua parat i que per a CCOO és prioritari.

més informació »

CCOO lamenta el nou accident mortal produït avui a la mina d'Iberpotash de Sallent i es reaferma en el suport a la vaga del 30 juny exigint més seguretat

Aquest matí s'ha produït un nou accident mortal a la mina, en el qual ha perdut la vida un treballador de la subcontracta Montajes Rus. Davant d'aquest lamentable succés, els comitès d'empresa de la mina d'Iberpotash de Sallent i de Montajes Rus han decidit tornar a convocar la vaga prevista el 30 de juny sota el lema “Per la seguretat a la mina”. CCOO dona suport a la vaga i insta la direcció d'Iberpotash a començar de seguida la negociació per implementar les mesures de seguretat i prevenció de la mina per evitar nous accidents.

més informació »

CCOO considera que el proper curs universitari no es pot desenvolupar en les mateixes condicions que l'actual

Prop de 900 respostes a l'enquesta del personal docent i investigador (PDI) de la Universitat de Barcelona (UB).

més informació »

CCOO denuncia la inseguretat sanitària als controls d'alcoholèmia de la revetlla de Sant Joan

Greu risc d'expansió de la COVID-19 per als agents de Mossos d'Esquadra.

més informació »

S'acorda iniciar un procés de negociació per implementar la seguretat a la mina d'Iberpotash de Sallent

Gràcies a la pressió de la convocatòria de vaga prevista per al proper 30 de juny, la direcció d'Iberpotash de Sallent s'ha compromès a obrir un procés per negociar les mesures de seguretat i prevenció que cal implementar a la mina per garantir la seguretat i la salut de les persones que hi treballen, i evitar nous accidents. CCOO d'Indústria valora positivament l'establiment d'aquesta negociació i estarà atenta al desenvolupament de la mateixa per garantir que les persones que treballen a la mina ho fan en condicions de seguretat i que no es posa en risc la seva seguretat.

més informació »

CCOO exigeix al Govern la derogació urgent de l'article 51 de l'ET davant la intenció de Nissan d'iniciar la negociació de l'ERO

La direcció de Nissan ha comunicat als comitès d'empresa de Zona Franca, Montcada i Sant Andreu la seva intenció d'iniciar el procediment d'acomiadament col·lectiu en els propers dies, als efectes que es constitueixi la comissió negociadora. Davant d'aquest escenari, CCOO reclama al Govern que, de manera urgent, compleixi els compromisos adquirits i derogui l'article 51 de l'Estatut dels treballadors amb caràcter immediat per evitar que Nissan tingui via lliure per aprovar un expedient d'extincions sense necessitat que hi hagi una autorització prèvia de l'Administració.

més informació »

CCOO i UGT convoquen concentracions per reivindicar el paper del sector de la neteja en la crisi de coronavirus

Dijous, 25 de juny, durant la pausa del “descans-entrepà”.

més informació »

S'arriba a un principi d'cord amb la patronal ANAFRIC i Mercabarna per trobar una sortida que garanteixi l'activitat i l'ocupació de la plantilla de Condialiment

es parts han acordat iniciar un procés de negociació per a la possible construcció, per part d'ANAFRIC, que representa els operadors actuals, d'un nou escorxador de titularitat privada al lloc on hi ha l'actual escorxador municipal, amb el compromís de mantenir l'activitat industrial i l'ocupació actual. Amb la consecució d'aquest acord queda desconvocada la vaga de la plantilla de Condialiment, prevista els dies 23, 25 i 26 de juny.

més informació »

CCOO, UGT i USOC, conjuntament amb entitats socials, convoquen una gran mobilització arreu de Catalunya per un gran acord per rescatar les persones, els treballs i els salaris

Dissabte, 27 de juny de 2020.

més informació »

CCOO denuncia l'Hospital Benito Menni a la Inspecció de Treball en incomplir reiteradament les seves obligacions mentre la plantilla continua fent un sobreesforç encomiable

Manca d'uniformes nets.

més informació »

Front comú per salvar el sector de la música en directe

Avui 21 de juny, Dia de la Música, just abans de la primera revetlla de Sant Joan desconfinada, el sector de la música assisteix a una crisi sense precedents

més informació »

CCOO aposta per un model d'FP al servei de les persones i de la classe treballadora

Avui 19 de juny es compleixen 5 anys de l'aprovació de la Llei 10/2015 de formació i qualificació professionals de Catalunya, se'n va iniciar el desplegament amb la creació de la Comissió Rectora al febrer del 2019, i la concertació d'alguns documents de bases.

més informació »

CCOO de Catalunya reclama més recursos humans i materials per agilitar la resolució dels expedients de petició d'asil

Amb motiu de la celebració demà dissabte del Dia Internacional de les Persones Refugiades -que va ser instituït per l'ONU al 2001 per denunciar la situació que vivien milions de persones refugiades i desplaçades arreu del mon- des de CCOO de Catalunya volem denunciar els impediments i amenaces que pateixen els procediments de protecció internacional d'aquelles persones obligades a abandonar els seus països per motius religiosos, polítics, ètnics, d'orientació sexuals, entre altres.

més informació »

Les entitats municipalistes, FMC i ACM, i els sindicats CCOO i UGT creen una comissió de seguiment per cobrir les necessitats del món local en l'etapa de desconfinament

Reunió del divendres 19 de juny del 2020.

més informació »

La plantilla de Condialiment farà vaga contra el tancament de l'escorxador municipal de Mercabarna

Les treballadores i treballadors de Condialiment han iniciat un procés de mobilització contra el tancament de l'escorxador municipal de Mercabarna i en defensa dels seus llocs de treball. Aquesta setmana han protagonitzat una concentració a la plaça de Sant Jaume i la que ve faran diverses jornades de vaga per exigir a l'Ajuntament de Barcelona, com a principal accionista de Mercabarna, que faci marxa enrere en aquesta decisió. El comitè d'empresa ha convocat vaga els dies 23, 25 i 26 de juny.

més informació »

La Federació de Sanitat de CCOO lamenta que el Govern no ha escoltat la veu dels professionals

Davant la publicació del Decret Llei 24/2020, de 16 de juny, respecte de les gratificacions al personal de sanitat i de residències.

més informació »

CCOO i UGT donen suport a la campanya “Ajuda'ns a tornar a aixecar les persianes” per preservar els petits negocis

Promoguda per l'associació ASCA (Acció Solidària contra l'Atur).

més informació »

CCOO lamenta el lent avenç de les negociacions amb la direcció de Continental Automotive

De moment, l'empresa no ha fet cap avanç en el pla de reindustrialització de la planta de Rubí, un tema que és prioritari per a CCOO per garantir una alternativa industrial per a la planta de Rubí que permeti el manteniment de la màxima ocupació possible. Quant al pla de sortida, les propostes de l'empresa estan molt lluny del que demanem. Davant d'aquest escenari, CCOO apressem la direcció de Continental Automotive a fer els esforços necessaris per avançar en les negociacions per la reindustrialització de la planta de Rubí per donar una sortida com més aviat millor a les 740 persones que hi treballen.

més informació »

CCOO fa una crida a la unitat de totes les treballadores i treballadors de les empreses proveïdores i auxiliars per revertir la decisió de Nissan

La veritable força de la reivindicació i la lluita està situada en la unitat de totes les treballadores i treballadors, tant de Nissan com de les seves empreses proveïdores i auxiliars, una unitat que ha de ser visible en tots els processos de mobilització. Així s'ha dit en la reunió que han mantingut aquest dimecres els portaveus de CCOO dels comitès d'empresa de Nissan amb la representació sindical de les empreses proveïdores i de components.

més informació »

CCOO de Catalunya valora positivament el Pla d'impuls de la cadena de valor de la indústria de l'automoció

CCOO de Catalunya considera que aquest pla d'impuls al sector no és simplement un pla d'ajudes a la venda d'automòbils, sinó que contribueix i avança amb realisme cap a una indústria de l'electromobilitat, però reclama una major concreció d'aquestes inversions i que es complementi amb les estratègies que s'estan treballant per al sector a Catalunya en el marc de la taula sectorial de l'auto a Catalunya.

més informació »

CCOO de Catalunya reclama mesures estructurals per resoldre els problemes endèmics que afecten les campanyes agràries

Contractació de temporers.

més informació »

Manifestació de la plantilla de Nissan a Barcelona des del Departament d'Empresa fins a la Delegació del Govern

els comitès han convocat una manifestació des Departament d'empresa fins a la Delegació del Govern. la plantilla de Nissan exigirà demà a les administracions catalana i estatal, amb caràcter urgent, la derogació de l'article 51 de l'Estatut dels Treballadors, fruit de la darrera reforma laboral, que va eliminar aquest tràmit, ja que, amb aquesta derogació, Nissan es veuria obligada a negociar.

més informació »

Inspecció de Treball dona la raó a CCOO i admet que el Departament d'Educació va incomplir la llei en negar-se a negociar l'obertura dels centres

La Llei de Prevenció de Riscos Laborals obliga a negociar les normes d'obertura en la desescalada de la pandèmia de coronavirus.

més informació »

Seminari en línia "Causes i efectes de la precarietat laboral, una anàlisi en temps de la COVID-19"

Organitzat per l'Aula de Treball i Societat de CCOO de Catalunya.

més informació »

El Consejo Confederal de CCOO aprova una resolució en suport a les plantilles de Nissan i Alcoa

Exigeix mecanismes per evitar el tancament.

més informació »

Vaga a la mina d'Iberpotash de Sallent per exigir més seguretat

Els darrers accidents laborals ocorreguts a la mina de Sallent han posat de manifest una sensació d'inseguretat entre les persones que treballen a la mina. Per aquesta raó, el proper 30 de juny els comitès d'empresa de Montajes Rus i d'Iberpotash de Sallent han convocat una jornada de vaga amb el lema “Per la seguretat a la mina”. CCOO donem suport a la convocatòria i exigim a les direccions d'Iberpotash i les empreses contractistes de la mina que s'incrementin les mesures de seguretat per evitar nous accidents.

més informació »

CCOO de Catalunya considera un retrocés en els drets lingüístics les recents sentències del Tribunal Suprem que prohibeixen l'ús institucional del català

Llengua de comunicació institucional.

més informació »

Demà, segona concentració del personal del Centre Sanitari del Solsonès per reclamar que els paguin tot el que els deuen

A Solsona.

més informació »

CCOO lamenta el tancament de l'espai TAMAIA de suport a les dones i de lluita contra les violències masclistes

Agraïment a totes les dones i professionals de l'entitat.

més informació »

CCOO denúncia que el Govern pretén fer un simulacre, sense voluntat de negociació real amb la representació de les treballadores i els treballadors, i abandona la reunió de la Mesa General del 15 de juny del 2020

CCOO denunciem la manca total de voluntat negociadora del Govern amb els representants legítims de les treballadores i els treballadors de la Generalitat.

més informació »

El Ministeri d'Indústria i la Conselleria d'Empresa i Coneixement es comprometen a instar l'Aliança Nissan-Renault-Mitsubishi per treballar una solució per a Nissan a Catalunya

Avui s'ha mantingut una reunió amb el Ministeri d'Indústria i la Conselleria d'Empresa i els sindicats i representants dels comitès d'empresa de Nissan, on s'ha compartit la informació de les gestions realitzades per l'Administració amb la direcció de Nissan Japó en els darrers dies, sense resultats positius.

més informació »

CCOO defensa que és prioritari garantir la seguretat i la salut de plantilla i clientela davant l'obertura dels establiments hotelers

L'Estat d'alarma per coronavirus finalitza el 21 de juny.

més informació »

La Federació de Sanitat de CCOO sol·licita audiència amb el president de la Generalitat

Per valorar la importància de la sanitat pública.

més informació »

Manifest: "No al maltractament a les persones grans"

El 15 de juny, en el Dia de Presa de Consciència de l'Abús i el Maltractament en la Vellesa, la Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO de Catalunya ha elaborat el manifest "No al maltractament a les persones grans".

més informació »

La plantilla de Condialiment es mobilitza contra el tancament de l'escorxador municipal de Mercabarna

Amb una visió purament mercantil, l'Ajuntament de Barcelona ha decidit tancar l'escorxador municipal de Mercabarna, que opera des de l'any 1979, quan finalitzi l'actual contracte a finals de setembre, deixant sense feina les 124 persones que hi treballen actualment. Una decisió que ha posat la plantilla en clau de lluita. Dimecres es concentraran davant de l'ajuntament contra la decisió de tancar.