Actualitat

Manifest per la recuperació de la Llei de mesures urgents per fer front a l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica

Presentat a Barcelona el dimecres 17 d'octubre de 2018.

Butlletí d'Estadístiques Sociolaborals del primer semestre del 2018

La taxa d'atur de 16 a 64 anys (11,5%) s'ha reduït 1,8 punts en termes interanuals. Aquesta reducció afecta tant als homes com a les dones. Tot i així les dones continuen presentant una taxa d'atur superior en un punt a la dels homes.

més informació »

CCOO de Catalunya exigeix al Govern de la Generalitat una política activa contra les diferents formes de pobresa

Dia Internacional per a l'Erradicació de la Pobresa 2018, 17 d'octubre.

més informació »

CCOO denuncia l'estratègia dilatòria del Govern quan es tracta de recuperar drets i retribucions del personal de la Generalitat

Ja fa un mes de l'Acord de recuperació d'IT (incapacitat temporal).

més informació »

'Lluita Digital 307': la Festa del Treball Digne es consolida com a punt de trobada de la gent de CCOO de Catalunya

En aquest número parlem de la Festa del Treball Digne, l'Escola de Dones, la iniciativa "Europa acollidora" i l'assessorament del sindicat sobre la devolució de les prestacions per maternitat, entre altres temes.

més informació »

'Plantant cara a la precarietat', programa número 254 de CCOO a Televisió de Catalunya

Programa número 254 de CCOO a Televisió de Catalunya, amb el títol 'Plantant cara a la precarietat', emès la nit del dissabte 13 d'octubre pel Canal 33

més informació »

Davant l'increment dels guanys del sector turístic, CCOO de Catalunya reclama ocupació estable i de qualitat en el sector

Valoració de les dades de l'IPC del setembre del 2018.

més informació »

Escola de joves sindicalistes Ángel Rozas: "Que no ens guanyin la partida!"

Un any més Acció Jove - Joves de CCOO de Catalunya organitza l'Escola de Joves Sindicalistes Ángel Rozas, una escola de formació dirigida per joves i per a joves. En aquest cas, serà una trobada de dos dies on s'analitzarà la situació actual, qüestions de gènere i l'acció sindical.

més informació »

Assessorament per reclamar la devolució de l'IRPF de les prestacions per maternitat

Si estàs afiliada a CCOO, pots rebre atenció gratuïta per ajudar-te a fer la reclamació que consisteix en sol·licitar a l'Administració d'Hisenda la devolució de les quanties indegudament retingudes o satisfetes mitjançant el procediment de devolució d'ingressos indeguts i instant la rectificació de l'autoliquidació.

CCOO de Catalunya organitza la XIII Escola de Dones

El proper 31 d'octubre, CCOO de Catalunya organitza la XIII Escola de Dones a l'Espai Francesca Bonnemaison - Espai la Cuina (c/ Sant Pere Més Baix, 7, Barcelona). El lema de l'escola d'enguany és "Ens volem lliures. Feminisme i llibertat".

CCOO celebra la Festa del Treball Digne

CCOO de Catalunya ha celebrat, un any més, una nova edició de la Festa del Treball Digne, una jornada festiva i reivindicativa que s'ha consolidat com un lloc de trobada de la gent de CCOO de tot Catalunya.

Manifest de la Jornada Mundial pel Treball Digne

7 d'octubre de 2018.

més informació »

Butlletí d'Actualitat Jurídica i Sindical del CERES i del Gabinet Tècnic Jurídic de CCOO Catalunya (Núm. 47)

Publicació en format electrònic que et dona accés a documentació jurídica i d'interès sindical

més informació »

CCOO alerta del marge de millora que té el mercat de treball mentre es desaccelera la creació d'ocupació

La manca de feina continua afectant més les dones que els homes en un mercat de treball excloent, generador d'ocupació precària i escassa protecció social.

més informació »

Concentració en defensa del sistema públic de pensions

Divendres 28 de setembre de 2018.

'Lluita digital' 306. CCOO celebrarà la Festa del Treball Digne el 6 d'octubre

En aquest número parlem de la Festa del Treball Digne, l'increment retributiu del personal de la Generalitat, la mobilització per la millora de les pensions i l'informe sobre la situació del servei de Rodalies, entre d'altres temes.

Manifest de CCOO per al Dia Mundial per l'Accés a l'Avortament Legal i Segur

Un nou 28 de setembre, Dia Mundial per l'Accés a l'Avortament Legal i Segur, declarat el 1990 per l'Assemblea del Moviment Feminista Llatinoamericà, CCOO denuncia i se solidaritza amb totes les dones que, en diferents països del món, estan lluitant pels drets sexuals i reproductius, per l'accés a l'avortament, legal i segur i pel dret a decidir lliurement la seva maternitat.

més informació »

CCOO de Catalunya s'adhereix a la iniciativa "Som una Europa acollidora, deixeu-nos acollir!"

Aquesta iniciativa pretén recollir un milió de signatures aquesta tardor en favor d'un canvi en les politiques migratòries europees.

més informació »

Javier Pacheco: 'Aquesta data és la fita més important per entendre per què encara hi ha a Catalunya aquest grau d'intensitat'

A part de la Conselleria d'Economia, la Guàrdia Civil també va fer escorcolls en una desena de departaments de la Generalitat, un extens operatiu que va acabar amb 14 detinguts. L'operació es va anomenar Anubis i entre la gent que va sortir a concentrar-se també hi havia Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya. Pacheco explica que "des del començament el sindicat de CCOO ha estat compromès amb l'autogovern i les institucions catalanes, i enteníem que qualsevol via d'intentar intervenir el procés de la decisió de la gestió administrativa havia de tenir una resposta contundent."

més informació »

Informe 'Rodalies de Catalunya, un tren per a la classe treballadora'

Presentat en roda de premsa el dimecres 19 de setembre de 2018.

més informació »

Vaga a l'empresa Acabats 2013 per l'incompliment del pacte articulat al conveni de la indústria tèxtil

CCOO donem suport a la vaga convocada els dies 23 i 25 d'octubre davant l'incompliment, per part de l'empresa, del pacte articulat d'adhesió al Conveni de la indústria tèxtil i de la confecció 2015-2017, assolit fa unes setmanes amb la representació legal de la plantilla.

més informació »

CCOO advertim la patronal del cava que si no desbloqueja la negociació del conveni sectorial hi haurà mobilització

CCOO defensem un conveni que permeti donar estabilitat al sector per afrontar els reptes que planteja l'escenari actual, on ens trobem amb una entrada important de capital estranger a les principals empreses del sector. Si en les properes reunions no es desencalla la negociació, CCOO convocarem una assemblea de delegades i delegats del sector per concretar un calendari de mobilitzacions per a la campanya de Nadal.

més informació »

Jornada internacional "Restes i rastres: memòries obreres, patrimoni i nous usos socials dels espais industrials"

Demà divendres, 19 d'octubre, a partir de les 9.30 hores, a l'Espai Josep Bota de la Fàbrica de Creació Fabra i Coats (c/Sant Adrià, 20, Barcelona).

CCOO lamenta profundament l'accident laboral ocorregut a Pineda de Mar

Esfondrament d'una bastida.

Lamentem la mort del company sindicalista maresmenc Francesc Roura Angelats

Havia estat secretari d'Organització de les CCOO al Maresme.

més informació »

CCOO signa els acords de valoració dels llocs de treball de l'Ajuntament d'Alcarràs

Tres anys de negociacions.

més informació »

Els sindicats de la sanitat privada convoquen una assemblea de delegades i delegats contra el tracte injust que reben els treballadors i les treballadores del sector

Posicionament conjunt de CCOO i UGT.

més informació »

Nova mobilització per exigir a SLM-T12 la readmissió dels treballadors acomiadats

Des d'avui i fins divendres, els quatre companys acomiadats per SLM-T12 tornaran a concentrar-se davant les instal·lacions de Seat a Martorell per denunciar la persecució sindical de la qual han estat víctimes i reclamar a les direccions d'SLM-T12 i del Grup Sesé la seva readmissió. CCOO d'Indústria ens sumem a aquestes reivindicacions i convoquem una concentració de suport als delegats i afiliat acomiadats el divendres, 19 d'octubre.

més informació »

Els treballadors i treballadores denuncien novament la pèssima gestió de l'Ajuntament de Cerdanyola al Parc Esportiu Municipal (PEM) Guiera

Precàries condicions laborals.

més informació »

CCOO s'adhereix al manifest per la recuperació de la Llei de mesures urgents per fer front a l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica

Presentació demà dimecres, 17 d'octubre, a les 11.30 hores, davant del Parlament de Catalunya (Parc de la Ciutadella, s/n, Barcelona).

més informació »

La plantilla de Parcs i Jardins de Barcelona es concentra pel bloqueig de les negociacions del nou conveni

Demà dimarts, 16 d'octubre, a les 16.00 hores, a la plaça de Sant Miquel de Barcelona.

més informació »

Jornada "L'alimentació, un dret vulnerat?"

Dimarts, 16 d'octubre del 2018.

Intolerable nova agressió a un equip de TV3 i amenaces a Betevé

Un equip de TV3 ha estat assetjat i agredit per un grup de manifestants incontrolats que participaven en la manifestació prounitat d'Espanya a la plaça de Catalunya i un equip de Betevé ha estat escridassat i amenaçat mentre treballava.

més informació »

CCOO inaugura l'exposició "Les Brigades Internacionals a Castelldefels"

Dilluns, 15 d'octubre, a les 18 hores, a la seu del sindicat a Barcelona (Via Laietana, 16).

més informació »

CCOO de Catalunya assessorarà per reclamar la devolució de l'IRPF de les prestacions per maternitat

Sentència del Tribunal Suprem que reconeix que les prestacions per maternitat no tributen.

més informació »

CCOO organitza la conferència "Llengua, ciència i poesia" per commemorar l'Any Fabra

Demà dijous, 11 d'octubre, a les 12.00 hores, a la seu del sindicat a Barcelona (Via Laietana, 16).

Concentració de suport als transportistes acomiadats per Alliance Healthcare

Hi participaran les persones que integren l'estructura i el consell de la unió territorial i el sindicat intercomarcal d'Indústria de CCOO del Vallès Occidental i la Catalunya central per manifestar el suport del sindicat als treballadors afectats, volem exigir a la multinacional la readmissió d'aquests companys i que s'assegui a negociar un acord professional que reculli les condicions laborals del col·lectiu de transportistes.

més informació »

CCOO reivindica millores concretes en l'accés als centres de treball de Sant Cugat

L'Ajuntament de Sant Cugat es va comprometre a convocar una comissió de treball al mes de setembre.

més informació »

Acte de reconeixement als advocats laboralistes del Bages i presentació del llibre 'Memòries d'un advocat laboralista desencantat', de Marc Viader

Demà dimecres, 10 d'octubre, a les 19.00 hores, a la seu de CCOO a Manresa (Pg. de Pere III, 60-62).

més informació »

Concentració dels treballadors i treballadores dels Centres Penitenciaris Quatre Camins i Joves

Denunciant manca de personal i exigint tolerància zero a les agressions.

més informació »

Els sindicats de la sanitat pública concertada convoquen una concentració contra el tracte injust que reben els treballadors i les treballadores d'aquest sector

Convoquem a les delegades i delegats dels nostres sindicats, així com a qualsevol company/a que ens vulgui donar suport, a la CONCENTRACIÓ que tindrà lloc demà, 9 d'octubre, a les 11.00 hores al davant del Departament de Salut (Travessera de les Corts, 131, Pavelló Ave Maria, Barcelona) per mostrar el nostre rebuig al tracte injust que rebem les treballadores i treballadors de la sanitat pública concertada.

més informació »

CCOO seguim exigint a Alliance Healthcare la readmissió dels dos acomiadats

Durant tota aquesta setmana, els transportistes acomiadats per Alliance Healthcare traslladen la seva acampada reivindicativa davant les portes de la planta de Polinyà per continuar denunciant la situació que pateix el col·lectiu de treballadors autònoms dependents d'Alliance Healthcare i el conflicte obert davant la falta de reconeixement dels drets d'aquest col·lectiu per part de la companyia.

més informació »

CCOO de Catalunya condemna l'assassinat d'una dona a Sant Joan les Fonts (Girona) a causa de la violència masclista i recorda el seu ferm compromís amb la seva erradicació

CCOO de Catalunya condemna l'assassinat masclista d'una dona a Sant Joan les Fonts (Girona) i novament expressa el seu rebuig a una violència que encara avui s'exerceix contra les dones només pel fet de ser dones.

Reunió de la Mesa General de Negociació dels Empleats Públics de la Generalitat

El proper dilluns, dia 8 d'octubre, a les 12.30 hores, al c/ Rivadeneyra, 6, de Barcelona.

CCOO de Catalunya celebra la Festa del Treball Digne, 2018

Demà dissabte, 6 d'octubre, a partir de les 11 hores, a la plaça de la Cultura i al Centre Cultural Bellvitge-Gornal de l'Hospitalet de Llobregat.

més informació »

Es desencalla la negociació per a la concreció de l'increment salarial addicional del 0,2% per als empleats i empleades públics de la Generalitat

Pendent per al 2018.

més informació »

CCOO denuncia la situació insostenible del servei d'urgències a l'Hospital Universitari Mútua de Terrassa

Per col·lapse continu i males condicions laborals.

més informació »

S'arriba a un acord a Mantenimiento de Infraestructuras Baleares que suposa una millora de les condicions laborals

CCOO valorem positivament l'acord assolit, ja que suposa una millora important per a la plantilla en matèria de jornada i horaris. Un acord que ha estat possible gràcies a la pressió de la vaga convocada per a aquest mes i que avui ha estat ratificat pels treballadors i treballadores en assemblea.

més informació »

Acte "Drets humans i laborals, per una economia solidària i cooperativa"

Demà divendres, 5 d'octubre, a les 19.00 hores, a l'Auditori del Cèntric Espai Cultural del Prat de Llobregat (plaça de Catalunya, 39-41).

més informació »

Vaga a Mantenimiento de Infraestructuras Baleares per exigir una millora de les condicions laborals

La plantilla de Mantenimiento de Infraestructuras Baleares, que es dedica al manteniment i la instal·lació de fibra òptica per a l'operadora Vodafone, ha convocat vaga al centre de treball de Badalona els dies 5, 8, 11 i 15 d'octubre davant la negativa de l'empresa a obrir una negociació de les condicions de treball en els termes que es va acordar al Tribunal Laboral de Catalunya.

més informació »

CCOO exigeix aplicar d'una vegada polítiques de mobilitat més sostenible i segura a Badalona

Davant els forts dèficits que presenta la ciutat.

més informació »

CCOO de Catalunya condemna l'assassinat d'un menor de Sabadell a causa de la violència masclista i recorda el seu ferm compromís per a la seva erradicació

CCOO de Catalunya condemna l'assassinat masclista d'un menor de Sabadell (avui s'ha confirmat aquest fet, encara que va succeir fa unes setmanes), i novament expressa el seu rebuig a una violència que encara avui s'exerceix vers les dones només pel fet de ser dones, i també sobre els menors.

més informació »

Concentració a la Clínica Sant Antoni de Barcelona contra els acomiadaments i la persecució sindical

Demà dimarts, 2 d'octubre, a les 11.00 hores, al c/ Sant Eloi, 6, de Barcelona.

més informació »

CCOO participa i valora positivament l'Acord de bases del reglament de la llei 14/2017 de la renda garantida de ciutadania

El sindicat valora positivament l'esforç col·lectiu per arribar al consens en l'Acord de bases del reglament de la llei 14/2017 de la renda garantida de ciutadania al qual es va arribar ahir, i així ho ha expressat a la reunió dels representants d'organitzacions sindicals, empresarials, entitats socials i administracions convocats ahir divendres com a Comissió de Govern.

més informació »

116.000 aspirants a tota Espanya es presentaran el proper 30 de setembre a l'examen de les oposicions a Correos, pactades per CCOO, per obtenir un dels 2.295 llocs de treball fixos, 431 a Catalunya

CCOO, sindicat majoritari a Correos, valora positivament la convocatòria d'ocupació de 2.295 places després d'anys de congelació de l'oferta d'ocupació pública, ja que és fruit de la mobilització i els Acords aconseguits pel sindicat per recuperar els llocs de treball perduts en els últims anys, i que al costat de la de l'any passat i la prevista pel 2019, suposaran 6.000 llocs fixos.

CCOO organitza la Ruta Activa 2018

Diumenge, 30 de setembre, trajecte a peu o amb bici.

més informació »

Commemoració de l'Any Fabra: "Llengua, ciència i poesia"

El proper dia 11 d'octubre, a les 12 h, tindrà lloc a la sala 42 de la seu de CCOO de Catalunya (Via Laietana, 16, de Barcelona) una conferència organitzada pel Servei Lingüístic de CCOO de Catalunya per retre homenatge a Pompeu Fabra i a la riquesa que va representar la confluència de la ciència i la llengua en la seva persona, a càrrec de David Jou.

més informació »

Els sindicats de la sanitat pública concertada convoquen mobilitzacions contra el tracte injust que reben els treballadors i les treballadores d'aquest sector

Posicionament conjunt dels sindicats de la Mesa de Negociació del II Conveni SISCAT (CCOO, UGT, SATSE i Metges de Catalunya).

més informació »

CCOO de Catalunya celebra la recuperació del consens al Pacte de Toledo que permetrà garantir la revaloració de les pensions segons l'IPC

L'anul·lació del índex de revaloració introduït amb la reforma unilateral del 2013 és un primer pas important que s'haurà de completar amb la derogació del factor de sostenibilitat.

més informació »

Concentracions en defensa de les pensions i les condicions de vida dels pensionistes i jubilats

Demà divendres, 28 de setembre, a Barcelona a les 10.30 hores, davant la Delegació del Govern a Catalunya (c/ Mallorca amb c/ Roger de Llúria).

més informació »

CCOO del sector de presons de Lleida denuncia greus mancances i un augment de la conflictivitat al Centre Penitenciari de Ponent

Els responsables del Sector de Presons de CCOO de Lleida volen posar de manifest el seguit de mancances que pateix el Centre Penitenciari de Ponent que han culminat en els incidents ocorreguts aquests darrers dies i durant tot aquest estiu (agressions a funcionaris i entre interns, morts, aldarulls, amotinaments, etc.) que han suposat un augment de la inseguretat i conflictivitat al CP Ponent.

Comunicat dels sindicats representants de la Mesa Sectorial d'Ensenyament

Després de la reunió amb el Departament d'Ensenyament aquest matí.

més informació »

CCOO de Catalunya lamenta l'accident laboral que va ocasionar la mort d'un treballador subcontractat a l'empresa Borges

Ahir dilluns, 24 de setembre, va morir un treballador a Reus.

Dia Internacional de la Gent Gran 2018

Els pensionistes i jubilats de CCOO, durant aquests últims anys, hem denunciat que les mesures que es prenen per sortir de la crisi no són les idònies i que afecten de manera molt desequilibrada la part majoritària, però més feble, de la societat, i dins d'ella, també, de forma intensa, les persones grans.

més informació »

Concentració dels sindicats d'ensenyament coincidint amb la reunió de la Mesa Sectorial del Personal Docent No Universitari

Demà dimecres, 26 de setembre, a les 9.30 hores, davant la seu del Departament d'Ensenyament a Barcelona (Via Augusta, 202-226).

CCOO inaugura la seva seu reformada a Vilafranca del Penedès

CCOO que és una organització sòlida i arrelada al territori amb més de 2.000 persones afiliades i amb 446 delegats i delegades a empreses de l'Alt Penedès, ha fet una important inversió per millorar i adequar el seu local de Vilafranca del Penedès i en conseqüència, les seves polítiques de proximitat amb l'afiliació i l'estructura econòmica del territori.

més informació »

CCOO considerem insostenible la situació de la DGAIA i exigim urgentment mesures de xoc

El passat 19 de setembre es va celebrar el Comitè de Seguretat i Salut Laboral del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat, on es va tornar a constatar la greu situació de risc en la qual es troba la plantilla de la DGAIA (Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència), davant l'emergència per l'increment de l'arribada de menors sense referent a Catalunya, que si bé no era cap novetat que no pogués ser prevista de fa molts mesos, està suposant un augment de les agressions i de contagi de malalties infeccioses al personal.

Concentració per exigir a SLM-T12 la readmissió dels treballadors acomiadats

Aquest divendres, coincidint amb l'acte de conciliació pels acomiadaments, convoquem una concentració de suport als companys acomiadats per SLM-T12, tres dels quals són delegats de CCOO, i per exigir a la direcció de l'empresa la seva readmissió immediata.

més informació »

CCOO assisteix a la cimera "Construïm la salut del futur" convocada pel Departament de Salut de la Generalitat

Primer fòrum de diàleg professional, amb la consellera Alba Vergés.

més informació »

Es constitueix la Comissió Sectorial de Serveis Públics de Transport de Viatgers per Carretera de Catalunya

Amb participació dels sindicats representatius.

més informació »

CCOO organitza un acte sobre la mobilitat amb perspectiva de gènere i la seguretat de les dones treballadores

El sindicat participa activament en la Setmana Europea de la Mobilitat.

Altres notícies »