Actualitat

CCOO de Catalunya reclama de polítiques fiscals que redistribueixin l'esforç per preservar el teixit social i econòmic

El mes de juliol, la taxa anual de l'IPC es situa a Catalunya en -0,8%, 2 dècimes per sota de la del juny. La baixada en 4 dècimes de la inflació subjacent estatal del 1 al 0,6% (que no té en compte els productes energètics i d'alimentació no elaborada) trenca amb l'estabilitat d'aquest índex al llarg del darrer any i situa un escenari que trasllada l'impacte dels efectes de la pandèmia sobre el teixit productiu.

Entrevista a Javier Pacheco al programa 'Aquí Cuní' de Cadena Ser Barcelona

Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya, ha estat entrevistat al programa 'Aquí Cuní' de Ràdio Barcelona - Cadena SER on ha destacat que l'estiu està sent molt dur però que la propera tardor pot ser encara més complicada per al conjunt dels treballadors i les treballadores i on ha tractat diversos temes d'actualitat.

més informació »

Ets treballador o treballadora de repartiment a domicili en bicicleta?

Per inscriure-t'hi has d'enviar un missatge de Whatsapp al 697 507 795 Les persones participants rebran gratuïtament material de protecció per a ciclistes. S'oferirà una sessió d'informació per a resoldre dubtes d'estrangeria i laborals.

Nissan: 94 dies de mobilització i 513 dies per a l'esperança

L'acord de Reindustrialització de Nissan assolit el 5 d'agost després de reunions maratonianes entre els sindicats i l'empresa és el fruit de la lluita dels i les treballadores en la defensa dels seus llocs de treball i l'exemple de què és possible canviar les coses.

Gratificació de 900 € per a professionals de residències

Destinada a professionals que hagin prestat serveis d'atenció directa des de l'1 de març al 31 de maig als centres de serveis socials de caràcter residencial de gent gran, discapacitat intel·lectual i física

més informació »

La plantilla de Nissan ratifica l'acord assolit ahir amb la direcció de l'empresa

CCOO seguirà treballant en el repte de la reindustrialització per aconseguir inversions per mantenir el teixit industrial del sector al territori i protegir l'ocupació dels proveïdors. Considerem que és difícil, però possible, si seguim en la línia de mobilització de la plantilla i amb l'estratègia sindical i jurídica que han posat en escac l'empresa i el seu gabinet jurídic.

CCOO de Catalunya valora positivament l'acord de Nissan

Durant el dia d'avui s'ha arribat a un preacord entre representants dels treballadors / es i la Direcció de Nissan relativa a procediment d'acomiadament col·lectiu, promogut després de l'anunci de la multinacional el passat 28 de maig de cessar les activitats industrials de Nissan a Catalunya.

més informació »

CCOO denuncia la precarietat de la nova ocupació i reclama recursos i voluntat política per una reactivació econòmica amb més ocupació de qualitat i més cohesió social i territorial

El fort increment de l'atur registrat al llarg del darrer any (30,8%) s'explica en bona part per l'efecte de la crisi de la COVID-19 sobre el mercat de treball. La incidència de l'atur és heterogènia al territori català. L'Anoia, Baix Camp, Tarragonès i Baix Penedès són els territoris més castigats per la destrucció d'ocupació. La lleu millora en contractació per la temporada d'estiu és totalment precària anticipant un escenari de destrucció d'ocupació al setembre. El mes de juny es van pagar 576.366 prestacions contributives, el que suposa una reducció de 210.088 en relació al mes maig. El castigat escenari socioeconòmic reclama urgentment un reforç de les polítiques actives d'ocupació i de protecció social i un avenç notori en les mesures de reactivació del nostre teixit productiu.

més informació »

'Lluita digital' 351. CCOO ha signat l'Acord nacional de bases per a la reactivació econòmica amb protecció social

En aquest número parlem de l'Acord nacional de bases per a la reactivació econòmica amb protecció social; de l'informe sobre la bretxa salarial entre homes i dones; de l'efecte devastador de la crisi pel coronavirus en el mercat de treball; i de la tercera edició del postgrau d'Anàlisi del Capitalisme i Polítiques Transformadores, entre altres informacions.

més informació »

Guia 'Orientacions per a la regulació del teletreball en la negociació col·lectiva'

Elaborada per la Secretaria d'Acció Sindical de CCOO de Catalunya.

Javier Pacheco participa en el Cicle de Diàlegs de la CECOT

Conversa sobre un nou model de relacions laborals.

més informació »

CCOO alerta de l'efecte devastador de la crisi sanitària originada per la COVID-19 en el mercat de treball, i reclama mesures urgents per ampliar la protecció social i iniciar la reactivació econòmica

Els resultats de l'Enquesta de Població Activa (EPA) del segon trimestre de 2020 deixen veure la greu fallida de la temporada turística.

més informació »

Lamentem la mort de Paco Frutos, gran dirigent sindical i polític

Va ser secretari d'Organització de CCOO en la primera direcció després de la legalització del sindicat l'any 1977.

més informació »

Entrevista a Javier Pacheco al programa "El matí de Catalunya Ràdio" sobre l'acord europeu per lluitar contra el coronavirus

Dimecres, 22 de juliol del 2020.

més informació »

Informe de CCOO sobre la bretxa salarial entre homes i dones

Presentat en roda de premsa el dimecres 22 de juliol de 2020.

més informació »

Guia 'La intervenció sindical davant l'exposició a temperatures excessives en època de la COVID-19'

Les mesures implantades davant la COVID-19 poden amplificar l'especial sensibilitat de les persones treballadores i els riscos d'exposició a temperatures inadequades. En aquesta guia exposem pautes per a la intervenció sindical en la gestió integrada de les mesures preventives contra el coronavirus i aquelles dirigides a evitar temperatures extremes o incòmodes.

més informació »

CCOO de Catalunya signa l'Acord Nacional de Bases per a la Reactivació Econòmica amb Protecció Social

Avui dilluns, 20 de juliol, al Palau de la Generalitat.

més informació »

Informe sobre les condicions de vida de les treballadores centreamericanes de la llar i les cures a Barcelona

Aquest informe és conseqüència del treball conjunt del sindicat CCOO de Catalunya i del Centre d'Informació per a Treballadors Estrangers (CITE) amb diferents entitats de dones immigrades treballadores de la llar, iniciat ara fa més de tres anys per visibilitzar la realitat del sector i promoure accions per dignificar-lo.

Entrevista a Javier Pacheco a la revista 'Cataluña Económica'

Dijous, 16 de juliol del 2020.

més informació »

Lluita digital 350. CCOO lliura els comptes auditats i la memòria d'activitat del 2019 a la Sindicatura de Comptes de Catalunya amb un resultat positiu

En aquest número parlem de l'entrega dels comptes auditats i la memòria d'activitat del 2019 a la Sindicatura de Comptes; l'enquesta elaborada per CCOO i la UAB que mostra el fort impacte de la crisi de la COVID-19 en la salut dels treballadors; la pèrdua d'efectius a l'Administració general de l'Estat, i els nous descomptes i actualitzacions per a afiliats i afiliades, entre altres informacions.

més informació »

CCOO exigeix a Acciona que retiri l'ERO anunciat avui i demana a Nissan i les administracions públiques que garanteixin el manteniment de l'ocupació a la cadena de valor

La direcció d'Acciona ha comunicat al comitè d'empresa de Zona Franca la seva intenció d'iniciar el procediment d'acomiadament col·lectiu en els propers dies, als efectes que es constitueixi la comissió negociadora de l'expedient.

més informació »

CCOO exigeix grups reduïts, augment de personal, espais alternatius i equips de protecció individual per a l'inici del curs escolar

Les CCOO continuem exigint grups reduïts amb l'increment de personal necessari, espais alternatius en cas necessari, l'ús d'equips de protecció individual, incrementar el pressupost per a la neteja i desinfecció, garantir la ventilació dels espais, l'acompanyament en l'elaboració i seguiment dels plans d'actuació de cada centre per part del Servei de Prevenció, i la incorporació de personal d'infermeria a cada centre, en un marc d'interlocució amb la representació de les treballadores i els treballadors de la totalitat dels sectors afectats.

més informació »

CCOO treballarà a la mesa de reindustrialització de NISSAN pel futur industrial i el manteniment de l'ocupació a les empreses proveïdores i subcontractistes que formen la cadena de valor

La solució és possible (ho ha de ser per tots i totes) i en aquest sentit l'acord signat és un bon punt de referència per al conjunt de treballadors i treballadores que conformen la cadena de valor: futur industrial, garantia d'ocupació i reestructuració no traumàtica.

més informació »

El Sector de Mossos de CCOO denuncia que el Cos de Mossos d'Esquadra (CME) no té prou efectius en el període estival per fer front al repunt de la delinqüència

Tenim una policia precària, abandonada pel Departament d'Interior, que treballa al límit de les seves capacitats. La policia té la voluntat de servir la ciutadania, i si no fa més, és per falta de condicions.

més informació »

Campanya d'emergència en suport a la població afectada per l'explosió a Beirut

És una iniciativa conjunta de l'Associació Catalunya-Líban, l'Associació Catalana per la Pau i la Fundació Pau i Solidaritat de CCOO Catalunya

més informació »

CCOO considera insuficient el decret aprovat de regulació del teletreball pel personal de la Generalitat i creu que no respon a la realitat actual

El Govern ha aprovat el decret del teletreball que exclou d'aplicació el personal docent, l'estatutari dels serveis de salut, així com els cossos de Mossos d'Esquadra, Bombers i Agents Rurals i el que ocupa llocs de treball en centres penitenciaris i de justícia juvenil. El personal podrà fer de manera voluntària un màxim de dues jornades senceres de teletreball, ampliables a tres per al destinat al Districte Administratiu.

més informació »

CCOO celebra la correcció parcial del Ministeri de Seguretat Social però li recorda que milers de professionals de serveis auxiliars continuen desprotegits

El Consell de Ministres d'ahir, a instància del Ministeri d'Inclusió i Seguretat Social, va accedir a corregir parcialment una de les principals insuficiències que des de CCOO hem denunciat en relació amb el reconeixement com a accident de treball dels contagis per COVID soferts pel personal que presta servei als centres sanitaris i sociosanitaris i per als quals hem reclamat solucions immediates.

més informació »

CCOO de Catalunya i la Fundació Pau i Solidaritat se solidaritzen amb la Federació Nacional de Sindicats de Treballadors i Assalariats del Líban (FENASOL) i amb el poble libanès

La Fundació Pau i Solidaritat, des del 2015 promou la cooperació sindical al Líban amb FENASOL, organització sindical que promou la construcció d'una societat basada en la justícia social a través de la defensa i exigència dels drets humans laborals de la classe treballadora, especialment dels sectors més vulnerables com són les treballadores domèstiques migrants i la població refugiada.

més informació »

CCOO denuncia discriminació en la contractació pública del Departament d'Educació

La normativa permet a les direccions dels centres públics perfilar places, de manera que només hi poden accedir un nombre reduït de docents; confirmar o no al personal amb destinació provisional sense haver de justificar-ho; i fer entrevistes amb presentació de currículums, com si el personal docent no hagués presentat i constés ja la seva experiència, titulació i formació al registre informàtic del Departament

més informació »

CCOO i UGT denuncien una retallada del servei públic de Correos que deixarà descoberta Catalunya, tant a les grans poblacions com a les petites de l'àmbit rural

Tots dos sindicats subratllen que mentre Correos llança campanyes publicitàries anunciant el seu compromís amb la “Espanya buidada”, la falta de cobertura de llocs de treball, impedeix el normal desenvolupament del servei en els petits municipis.

més informació »

CCOO reclama que la compensació econòmica per la COVID inclogui totes les categories del sector de les residències

Des de la Federació de Sanitat de CCOO rebutgem rotundament que s'exclogui cap professional. En excloure aquests professionals, un cop més, queda palès que el Govern no sap en absolut com es treballa a les residències. És clar, majoritàriament tenen delegada la gestió a empreses privades.

més informació »

FOMENT, PIMEC, CCOO i UGT demanen al Govern que no tramiti el projecte de decret llei de cambres

Els agents socials més representatius de Catalunya consideren que aquest Projecte de Decret-Llei vulnera l'ordre jurídic existent i trastoca l'estabilitat i utilitat de la concertació social, en un moment en què és més necessària que mai per respondre a les necessitats del nostre teixit productiu i de la ciutadania en general.

més informació »

CCOO demanda a la Universitat de Barcelona (UB) per les retribucions del personal investigador en formació

Avui, 31 de juliol, ha tingut lloc, sense acord, l'acte de conciliació al Tribunal Laboral de Catalunya (TLC).

CCOO valora positivament el principi d'acord assolit a Marelli Barcelona España

Aquesta matinada, els comitès d'empresa i la direcció de Marelli Barcelona España han arribat a un principi d'acord sobre l'ERO, després d'una llarga jornada de negociació. CCOO d'Indústria valora positivament el preacord assolit, ja que millora les condicions de l'acord de l'expedient de l'any passat i ofereix garanties per a la resta de la plantilla no afectada per l'ERO. Aquest principi d'acord haurà de ser ratificat pels treballadors i treballadores dels centres de Marelli Barcelona España de la Zona Franca i de Santa Margarida i els Monjos.

més informació »

CCOO torna a demanar la retirada de la reforma curricular de la formació professional (FP) impulsada pel Departament d'Educació

Es va confirmant la retallada del professorat de formació i orientació laboral (FOL) per al curs 2020-2021.

més informació »

CCOO detecta un augment de la sinistralitat laboral a pesar de les mesures de l'estat d'alarma pel coronavirus

Preocupa que els accidents de treball mortals hagin pujat un 16,13 % respecte del primer semestre de l'any passat.

més informació »

Javier Pacheco compareix a la Comissió d'Estudi de la Reconstrucció i la Reactivació Socials i Econòmiques del Parlament

Avui dijous, 30 de juliol, de forma telemàtica.

més informació »

CCOO exigeix al Departament d'Educació que reconsideri la decisió de tancar les targetes-moneder

A l'agost, molts infants i adolescents en situació de vulnerabilitat no rebran aquest ajut.

més informació »

Concentració de la plantilla de Sincrofarm en defensa dels llocs de treball

Demà divendres, 31 de juliol, a les 13.50 h, al c/ Mercuri, 10, de Cornellà de Llobregat.

més informació »

El TSJC ratifica el caràcter indefinit del professorat associat universitari

Campanya de CCOO contra la precarietat a les universitats.

més informació »

CCOO i UGT assoleixen un acord per al V Conveni col·lectiu d'empreses d'atenció domiciliària de Catalunya

Després de mesos d'intens treball a la taula negociadora del conveni autonòmic.

més informació »

CCOO denuncia a Inspecció de Treball l'empresa NORA per obligar a treballar la plantilla del torn de nit quan esperaven els resultats del test de COVID-19 després de quatre positius

Empresa de recollida de residus a la Selva.

més informació »

CCOO de Catalunya presenta una guia sindical per a la regulació del teletreball

Orientacions perquè les empreses facilitin la feina a distància a les persones treballadores.

més informació »

CCOO presentarà un escrit a la Fiscalia de Tarragona per exposar les circumstàncies dels accidents mortals d'IQOXE i el bloqueig a l'activitat del sindicat per part de l'empresa

Dimecres 29 de juliol, al matí.

més informació »

CCOO demana el suport de tots els actors implicats per exigir a ICL que mantingui oberta l'explotació de la mina de Vilafruns

També planteja als integrants del Fòrum de la Mineria de la Catalunya Central que Montajes Rus retiri l'ERO per acomiadar 244 persones.

més informació »

CCOO exigeix a Marelli Barcelona España garanties de viabilitat de futur per a les seves plantes

De moment no s'ha avançat cap a un acord en les negociacions de l'expedient, ja que l'empresa no ofereix garanties de viabilitat per a la resta de la plantilla no afectada per l'ERO. Davant d'aquesta situació, aquest dijous, 30 de juliol, a les 12 hores, els comitès de les dues plantes de Marelli han convocat les treballadores i treballadors a una concentració. CCOO d'Indústria exigeix garanties de viabilitat a la direcció de Marelli Barcelona Spain, ja que considera que si no anem cap a un tancament total, i que les condicions d'un possible acord es facin extensives a la resta de la plantilla.

més informació »

CCOO exigeix garanties sanitàries i laborals en la reobertura de l'hostaleria

El sindicat fa una crida a la responsabilitat de tots per donar seguretat a plantilles i clientela.

CCOO denuncia persecució sindical a l'empresa Jaume Serra

L'empresa ha acomiadat els candidats de CCOO a les eleccions sindicals, que s'havien de celebrar properament, en conèixer la seva intenció de presentar-s'hi. Per a CCOO aquesta decisió demostra la nul·la capacitat de l'empresa per entendre les relacions laborals, així com el seu talant antisindical. Davant d'aquest fet, CCOO iniciarà una campanya contra aquesta mesura des dels àmbits sindical i jurídic, ja que s'estan vulnerant els drets fonamentals dels treballadors i treballadores.

més informació »

CCOO denuncia que Stradivarius aprofita la situació de la COVID-19 per prohibir l'activitat sindical a l'empresa

L'empresa els ha prohibit accedir tant a les reunions amb la direcció com a les seves reunions internes de delegats, ja que treballen en diferents torns. Després de diversos intents infructuosos per resoldre aquesta situació i arribar a una solució, CCOO ha interposat una demanda contra l'empresa davant la Inspecció de Treball per denunciar que s'està vulnerant el dret dels dos delegats a exercir l'activitat sindical.

més informació »

CCOO valora positivament els acords sobre teletreball i desconnexió digitals signats a SEAT

Amb la situació de pandèmia de la COVID-19, un alt percentatge de la plantilla de personal tècnic de SEAT ha demanat poder fer teletreball. Per això, el sindicat ha vist la necessitat de regular-ho per evitar abusos i perquè sigui una eina de conciliació de la vida laboral i la familiar. Pel que fa a l'acord de desconnexió digital, aquest afectarà el conjunt de la plantilla de SEAT i regula les franges horàries en les quals l'empresa els pot fer arribar missatges de correu electrònic i l'obligatorietat o no de respondre per part de la plantilla, diferenciant clarament entre temps de treball i temps de desconnexió (temps personal).

més informació »

La plantilla de l'empresa de neteja Sacyr Facilities a l'Aeroport de Barcelona - El Prat, Josep Tarradellas farà vaga

Mobilitzacions els dies 31 de juliol i 1 d'agost convocades pel comitè d'empresa.

més informació »

CCOO d'Autobusos Mohn manifesta la seva preocupació per l'augment del temps d'espera a les parades i l'alta ocupació dels vehicles

La reducció d'autobusos decretada per l'administració de l'AMB dificulta les condicions de seguretat de les persones usuàries que no tenen cap altra alternativa al transport públic.

més informació »

CCOO denuncia acomiadaments al servei juvenil de l'Ajuntament d'Esplugues de Llobregat

De la Fundació Pere Tarrés.

CCOO rebutja l'anunci de Nobel Plastiques Ibérica de cessament de l'activitat

CCOO manifesta el seu rebuig al tancament de la planta i denuncia que darrera d'aquesta decisió s'amaga una deslocalització de l'activitat a una altra planta del grup. CCOO insta l'empresa a negociar una solució alternativa que permeti garantir el manteniment de l'activitat i de la màxima ocupació possible.

més informació »

CCOO denuncia la manca de voluntat de negociació del Consorci d'Educació de Barcelona per trobar solucions a les mancances laborals del programa ÈXIT

Després de diverses reunions continuem sense la concreció necessària per tancar un acord.

més informació »

CCOO signa el "Pacte per Barcelona. Un nou impuls per la ciutat" i exigeix més diàleg social

Aposta per una ciutat de treballadores i treballadors amb drets.

més informació »

CCOO estudia les opcions per impugnar l'ERO de l'empresa Tensión Textil

CCOO d'Indústria manifesta el seu rebuig absolut a l'expedient i denuncia la mala fe de l'empresa, que no ha volgut negociar cap mesura alternativa als acomiadaments mentre es reconstrueix la nau afectada, tampoc ha presentat cap documentació econòmica que posi en entredit la futura viabilitat de l'empresa i ha renunciat a l'ERTO que tenia vigent. CCOO també denuncia una situació de discriminació, ja que l'empresa ha acomiadat totes les dones de la plantilla, a més de tot el comitè d'empresa.

més informació »

CCOO d'Indústria rebutja el nou ERO d'extincions que planteja Montajes Rus per acomiadar 240 persones

CCOO d'Indústria rebutja l'expedient i exigeix a les direccions d'Iberpotash i de Montajes Rus un pla de transició per al tancament de l'explotació minera que permeti minimitzar l'afectació d'aquesta mesura sobre l'ocupació de les persones que treballen actualment a la mina de Vilafruns. CCOO alerta que la decisió de tancar l'explotació d'un dia per l'altre suposa un cop dur per a l'ocupació a les comarques del Bages i del Berguedà i adverteix que moltes empreses del territori en patiran indirectament les conseqüències. Per això demana a Iberpotash que reconsideri aquesta decisió i acabi d'aplicar el pla de transició per traslladar l'activitat productiva de la mina de Sallent a Súria.

més informació »

CCOO convoca vagues i mobilitzacions contra els 451 acomiadaments a Comdata Group (antiga Digitex)

El dijous 23 de juliol començarà el calendari de mobilitzacions.

més informació »

CCOO lamentem la mort de Cipriano Montero, sindicalista històric de Sant Adrià de Besòs

La setmana passada ens ha deixat Cipriano Montero, conegut com el Chato, sindicalista històric que va ser fundador de les CCOO a Sant Adrià de Besòs i va participar en l'assemblea de CCOO a l'església de Sant Medir, el juliol de 1976. Va ser treballador de l'antiga fàbrica CELO, de Sant Adrià, i també va ser membre de les dues primeres executives del sindicat a Sant Adrià de Besòs i va portar el ram del vidre fins que va plegar de l'empresa.

més informació »

CCOO elabora una guia de salut laboral sobre l'exposició a temperatures excessives en època de COVID-19

L'ús continuat de mascareta o gel hidroalcohòlic pot tenir conseqüències perjudicials amb la calor.

més informació »

CCOO demana una regulació clara del teletreball a la Funció Pública davant els rebrots de coronavirus

El Govern arriba tard a Barcelona i l'Àrea Metropolitana i les comarques de Lleida i Girona.

més informació »

CCOO i UGT a Correos denuncien la manca d'informació i previsió en l'adopció de mesures preventives i organitzatives davant el rebrot de casos de COVID-19

Ambdós sindicats sol·liciten a la Direcció Territorial Zona 3 (Catalunya) més transparència sobre quines han estat les actuacions preventives.

més informació »

CCOO denuncia l'acomiadament d'una treballadora d'Hydro Extrusion Spain, que és delegada del sindicat

CCOO denuncia que es tracta d'una mesura antisindical, ja que aquesta suposada reorganització implica només la desaparició d'un sol lloc de treball, que és justament el d'aquesta treballadora, que és delegada de CCOO i membre del comitè d'empresa. CCOO exigeix a l'empresa la readmissió immediata d'aquesta treballadora i adverteix que si no reconsidera la seva decisió, emprendrà les accions oportunes.

més informació »

CCOO manifesta que amb la situació actual per la COVID-19 la decisió de la ubicació del nou Hospital Trueta no era una prioritat

Aquest matí el president de Catsalut s'ha desplaçat a Girona per anunciar la ubicació del nou Trueta, que anirà al costat de l'hospital de Salt en uns terrenys dels dos municipis.

més informació »

CCOO rebutja l'anunci d'Iberpotash de tancar la mina de Sallent

Aquesta tarda la direcció d'Iberpotash ha fet pública la decisió de tancar la mina de Vilafruns (Sallent). CCOO d'Indústria de Catalunya manifesta el seu rebuig absolut davant d'aquest anunci.

més informació »

Desconvocada la vaga d'ACSA-SORIGUÉ en la contracta d'Aigües de Barcelona

Aquesta tarda el comitè de vaga i la direcció de l'empresa han arribar a un acord per desconvocar la vaga que s'havia d'iniciar demà, per al personal d'ACSA Obras e Infraestructuras (Grup Sorigué), que presta el servei de manteniment i conservació en la contracta d'Aigües de Barcelona a l'Àrea Metropolitana de Barcelona.

més informació »

CCOO valora la creació de l'Agència Pública de Formació i Qualificació Professionals, però reclama un encaix clar entre el Sistema de la Formació i Qualificació Professionals i el Marc Català de Relacions Laborals

L'agència haurà d'abordar reptes importants com la superació de la crisi provocada per la COVID-19, el canvi tecnològic, la precarietat de l'ocupació juvenil o la manca de valor afegit en alguns sectors productius.

més informació »

Els treballadors i treballadores d'ACSA-Sorigué en la contracta d'Aigües de Barcelona faran vaga contra la modificació de les seves condicions laborals

L'empresa imposa una reducció del nombre de persones que composen cada brigada de treball.

més informació »

Els comitès de TV3 i Catalunya Ràdio reclamem al Parlament que es compleixi la Llei de la CCMA

Els comitès d'empresa de TV3 i Catalunya Ràdio han adreçat novament una carta als grups parlamentaris i a l'opinió pública reclamant el compliment de la Llei de la CCMA aprovada el novembre passat.

més informació »

CCOO ofereix assessorament i suport a la família del doctor Chalco, metge argentí de l'Hospital de Martorell mort per COVID-19

El sindicat recorda que darrera les xifres de contagiats i morts per coronavirus hi ha persones.

més informació »

CCOO segueix denunciant la manca de mesures de protecció per al personal del transport sanitari de Catalunya

Rebrots de la COVID-19.

més informació »

CCOO i UGT han treballat intensament per garantir la compatibilitat de l'activitat de la Corporació Alimentària Guissona amb la seguretat de les persones que hi treballen

Davant dels rumors i de les informacions contradictòries no contrastades que s'estan donant en les darreres setmanes al voltant de l'afectació de la pandèmia de la COVID-19 a la Corporació Alimentària de Guissona, les Seccions Sindicals de CCOO i UGT manifestem la nostra preocupació per les possibles repercussions que aquesta pressió mediàtica pugui tenir sobre la plantilla. Les seccions sindicals de CCOO i UGT a la Corporació Alimentària Guissona han estat desenvolupant una intensa activitat sindical, i ho continuen fent, per garantir la compatibilitat de l'activitat, considerada com a servei essencial, amb l'estricte compliment de les mesures de seguretat necessàries per garantir la salut i la seguretat dels treballadors i treballadores del grup.

més informació »

CCOO de Catalunya valora positivament la Proposició de llei per regular els preus del lloguer

Els preus de lloguer han augmentat 30 vegades més que els sous en l'última dècada.

més informació »

CCOO anuncia mobilitzacions davant el bloqueig en la negociació del Conveni d'acció social de Catalunya

Per part de la patronal (La Confederació).

més informació »

CCOO i UGT de l'Anoia, partidaris de facilitar inversions que signifiquin creació d'ocupació de qualitat i amb drets a la comarca

Per un desenvolupament inclusiu i sostenible.

més informació »

CCOO demanem a la Funció pública que plantegi propostes clares i amb garanties per solucionar l'alta temporalitat existent

Es presenta al Parlament una Proposició de llei amb l'objectiu de donar estabilitat al personal temporal i interí de la Generalitat.

més informació »

CCOO rebutja la decisió de Continental Automotive de tancar definitivament la planta de Rubí a finals de l'any que ve

La multinacional ha fet pública la seva decisió d'abandonar el projecte de reindustrialització de la planta de Rubí i tancar la planta a finals de l'any que ve, de manera que des d'ara i fins llavors anirà trasnferint la producció que es fa a Rubí a altres plantes. CCOO rebutja aquesta mesura i exigeix a la multinacional que segueixi treballant en la reindustrialització per trobar una alternativa industrial per a les instal·lacions que garanteixi la màxima ocupació possible.

Altres notícies »