• Aquest esdeveniment ja ha passat.

SIGNATURA DEL CONVENI PER DESENVOLUPAR PROJECTES DE COOPERACIO

ELS SECRETARIS GENERALS DELS SINDICATS CCOO I UGT DE CATALUNYA SIGNARAN DEMÀ UN CONVENI AMB EL CONSELLER DE GOVERNACIÓ, JOAN CARRETERO, PER DESENVOLUPAR PROJECTES DE COOPERACIÓ AL DESENVOLUPAMENT

Els sindicats catalans, mitjançant les Fundacions Pau I Solidaritat (CCOO) i Josep Comaposada (UGT), gestionaran 600.000 euros per l’any 2004, que tindran con destí els països contemplats com prioritaris per part de la Generalitat de Catalunya, en el Pla Director actual.

L’acord ha estat fruit de les negociacions portades a lloc pels responsables sindicals dels temes de Cooperació, Jordi Ribó (CCOO) i Francisco Neira (UGT), amb els responsables de Cooperació Exterior, Sr. Jesús Maestro, i de l’Agència Catalana de Cooperació, Sr. David Minoves.

CCOO expresem la nostra satisfacció pel resultat de les negociacions, ja que es concreta el reconeixement dels sindicats com a agents actius de cooperació, així com la capacitat de gestió i la transparència de les organitzacions sindicals.

A més, creiem que els destinataris, que són organitzacions sindicals, estan legitimats per poder exercir la defensa dels drets humans laborals en els seus països, que és la finalitat dels nostres projectes de cooperació.

El projecte més important es la anomenada “plataforma sindical común centreamericana”, que está en la 4ª fase: és un programa pel compliment, desenvolupament i defensa dels convenis de la OIT, que CCOO i UGT portem unitàriament.

L’acord será signat demà a les 16,30 hores a la Sala d’Actes del Departament de Governació (Via Laietana, 26), pels secretaris generals Srs. Joan Coscubiela i Josep Mª Alvarez.

Per qualsevol informació adicional, poden trucar a en Jordi Ribó i Flos, Secretari de Cooperació Internacional de CCOO de Catalunya, teléfons 934812912 i 609082723.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 13 de setembre de 2004