• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Roda de premsa dels sindicats representatius de l’Administració de Justícia

Els sindicats de l’Administració de justícia denuncien l’aplicació del decret del Govern que prohibeix la cobertura de totes les places que quedin vacants

Els quatre sindicats representatius de l’Administració de Justícia (CCOO, STAJ, CSIF i UGT) mitjançant la present us convoquem a la roda de premsa que té lloc el divendres dia 11 de febrer, a les 10 hores, al local de la Junta de personal, ubicat a la 13ª planta de l’edifici I de la Ciutat de la Justícia (Gran Via, 111).

El motiu de la convocatòria és donar a conèixer a l’opinió pública la problemàtica creada a l’Administració de Justícia per l’aplicació del Decret del Govern que prohibeix la cobertura de la totalitat de les places que restin vacants i que en cap moment ha tingut present que la justícia es tracta d’un servei essencial de la ciutadania. A tall d’exemple, en les dues darreres setmanes s’ha cessat a personal i deixat de cobrir unes 300 places a la província de Barcelona, deixant molts òrgans judicials sense cap membre del cos d’auxili judicial. Ja ara ens trobem en una situació crítica, que sens dubte empitjorarà a mitjans d’aquest mes quan es cessi al personal que va aprovar les oposicions del cos de Gestió. Si el Govern no modifica immediatament dit Decret i considera l’Administració de Justícia com el que és, un servei essencial, sens dubte es causaran perjudicis greus a molts ciutadans i ciutadanes, que hauran de patir encara més endarreriments en les seves causes i inclús assumir el risc de que algunes d’elles prescriguin.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 10 de febrer del 2011