« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Roda de premsa dels sindicats de bombers de la Generalitat

Els sindicats de bombers de la Generalitat informen sobre la Campanya Forestal 2013

Tots els sindicats representats al Departament d’Interior en l’àmbit de la Direcció General de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvaments (CCOO, UGT, CATAC, COS) convoquem els mitjans de comunicació per informar sobre:

– Campanya Forestal 2013: per primera vegada s’iniciarà el mes de juliol i durarà només dos mesos. Es perd la meitat de la capacitat extintora.
– Reconversió de l’acord de major dedicació (prevenció activa, formació, etc.) per fer la campanya d’estiu. Aquesta campanya només la podran fer un 30% dels bombers. Es sobrecarrega una part del col·lectiu.
– Tancament de 9 torres de guaita. Amb quatre anys hem passat de 80 a 55 torres.
– Conflicte a les sales de control per la formació en un moment de canvi tecnològic.
– Desigualtat en les assegurances del personal contractat.
– Manca de diàleg de la nova Direcció General.

A la roda de premsa, que té lloc el dimarts, 28 de maig, a partir de les 11’00 hores, a la sala de premsa de la seu de CCOO de Catalunya (Via Laietana, 16, 5a planta, Barcelona), es desenvolupen tots els punts i es dóna un dossier per als mitjans. Pensem que és important fer públiques aquestes qüestions, donat que el dimecres 29 de maig els consellers d’Interior i Agricultura presentaran oficialment la Campanya Forestal 2013 al Parlament.

Barcelona, 27 de maig de 2013