« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Roda de premsa conjunta pel compliment de l’Estatut i un finançament just

Representants de la societat civil reclamen el compliment de l’Estatut i un finançament just per una societat catalana cohesionada

Es presentarà un manifest signat per CCOO de Catalunya, IEC, Òmnium Cultural, UGT de Catalunya, Unió de Pagesos.

Amb les intervencions de: Jordi Porta, president d’Òmnium Cultural; Salvador Giner, president de l’Institut d’Estudis Catalans; Joan Coscubiela, secretari general de CCOO de Catalunya; Frederic Monell, vicesecretari general d’UGT de Catalunya; Joan Caball, coordinador general d’Unió de Pagesos.

Mentre la societat catalana està a punt de viure moments decisius per al seu futur en un entorn econòmic i polític molt complex, CCOO de Catalunya, IEC, Òmnium Cultural, UGT de Catalunya i Unió de Pagesos presentaran un manifest centrat en el tema del finançament de Catalunya.

Tal com diu el manifest, les organitzacions que el signen tenen opinions diferents sobre el futur polític de Catalunya i la seva inserció a la Unió Europea i al Món. Fins i tot, en molts casos, les persones que conformen aquestes organitzacions, tenen opinions diverses entre si. Però en aquests moments, es volen posar d’acord en allò que les uneix, per tenir més força col•lectiva per encarar aquests reptes, per incidir en les organitzacions polítiques que legítimament ens representen.

A més d’exigir un nou model de finançament, el manifest reclama al Tribunal Constitucional respecte al nivell d’autogovern de Catalunya recollit a l’Estatut i demana, una vegada més, la cohesió de la societat civil i política catalana.

* NOTA: A hores d’ara, restem a l’espera de confirmar adhesions d’altres entitats al text.