« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Mobilitzacions a B:SM en defensa de la treballadora acomiadada per estar de baixa

Adjuntem comunicat remès per la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO de Catalunya del comitè d’empresa de B:SM (Barcelona de Serveis Municipals):

Informem, que amb data 19 de desembre, la Direcció de B:SM ha procedit a l’acomiadament mitjançant burofax de la nostra companya Cristina G., la qual es troba actualment en situació de baixa per Seguretat Social.

La Direcció de B:SM basa el seu acomiadament objectiu per absentisme, en absències a la feina, totes elles legalment justificades ja que es trobava en situació d’incapacitat temporal. Amb la reforma laboral aprovada pel PP, recolzada per CiU i aplicada per la Direcció de B:SM, aquest acomiadament el fonamenten en l’article 52d de l’Estatut dels Treballadors, per superar determinats dies de baixa en un període de quatre mesos discontinus, prenent com a referència un any.

A banda del pla legal, el qual per descomptat el comitè posa en coneixement dels diferents gabinets jurídics dels sindicats, aquest comitè d’empresa no pot consentir ni tolerar que a aquesta companya ni a cap treballador/a se li s’acomiadi per estar o haver estat malalta.

Atesa la gravetat de l’assumpte, una companya que es queda sense feina pel sol fet d’haver estat de baixa (cal recordar que a B:SM les baixes es penalitzen econòmicament amb el complement d’incapacitat temporal, retribució variable i paga de setembre), aquest comitè d’empresa no pot prendre una altra determinació que el de la protesta i el de la mobilització. No podem consentir aquest acomiadament però tampoc que tinguin la intenció de realitzar cap altre.

Per això us demanem el major esforç que pugueu fer tots/es els treballadors/es de B:SM per acudir avui dijous, 27 de desembre, en horaris de 10’00h i 15’45h, a les concentracions que es faran a les portes de les oficines de Gran Via Carles III, 85, bis, de Barcelona, per demostrar-li a aquesta empresa que els treballadors/es de B:SM no consentirem un acomiadament com aquest

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 27 de desembre de 2012