« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Manifestació per un conveni que dignifiqui el sector de la geriatria

Demà 20 de febrer, a les 10:30 h, a la Plaça de Sant Jaume

MANIFESTACIÓ PER UN CONVENI QUE DIGNIFIQUI EL SECTOR DE LA GERIATRIA

El sector d’atenció a la dependència és un sector majoritàriament de provisió privada on l’Administració ha optat per la concertació dels serveis a entitats i a empreses alienes i no per la prestació directa amb mitjans propis.

Això provoca que al sector es visquin diferents realitats professionals en funció del tipus d’empresa o de l’activitat que s’hi fa, aplicant diferents convenis i provocant una gran diferència entre uns llocs i uns altres, no sols en salaris o en jornada, sinó en càrregues de treball i en condicions laborals.

Per agreujar més la situació cal destacar que es tracta d’un sector on l’eventualitat en la contractació és molt alta, compta també amb un alt índex de rotació i un molt baix nivell de contractes de substitució. A més, a més és un sector molt feminitzat, amb un 92,41% de treballadores que, en general, tenen càrregues familiars.

Des de CCOO volem denunciar la situació que estan patint els treballadors i les treballadores del sector d’atenció a la dependència i exigim un Conveni Nacional de Catalunya que dignifiqui el sector de la geriatria.