« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Manifestació en solidaritat amb el poble afganès

La Plataforma Aturem la Guerra ha convocat la ciutadania a una manifestació a Barcelona el proper dissabte 22 de Novembre a les 17 hores a la Plaça Universitat, en solidaritat amb el poble afganès, en favor de la pau i contra la guerra.

En uns moments en què la crisi econòmica ocupa les principals preocupacions dels treballadors i treballadores, no sembla encertat que se segueixi destinant aquesta gran quantitat de recursos a despeses militars, que podrien dedicar-se a lluitar contra els efectes d’una crisi que, en cap cas, ha estat generada pels treballadors.

Durant tots aquests anys de missió militar comandada per l’OTAN a l’Afganistan, es fa evident que no s’ha millorat ni la democràcia ni els Drets Humans en aquell país, ni tampoc específicament els Drets de les dones. Ans al contrari, els atemptats i les violacions dels drets de les persones per part de tots els agents armats formen part de la normalitat diària en la soferta vida del poble afganès. Fins i tot representants electes, com és el cas de la diputada Malalay Joya, han hagut d’abandonar el país amenaçats i agredits tant pels talibans com pel govern i sense poder fer arribar cap de les reformes democràtiques que necessita l’Afganistan.

Les CCOO de Catalunya convoquem la nostra afiliació a aquesta manifestació unitària en favor de la pau, contra la guerra i en solidaritat amb el poble afganès, i fem nostra la crida de diners per a despeses socials i no per a la guerra, en aquests moments en què milers de treballadors i treballadores veuen amenaçat el seu lloc de treball.

PER LA PAU, NO A L’OCUPACIÓ DE L’AFGANISTAN, NO A LA GUERRA