« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

La nostra Memòria Democràtica. Via Laietana, d’espai de tortura a espai de memoria

Dijous dia 22 d’octubre a les 18.30 h a la Sala Oriol Bohigas de l’Ateneu Barcelonès, tindrà lloc l’acte sobre La nostra Memòria Democràtica. Via Laietana, d’espai de tortura a espai de memòria, amb participació de la Fundació Cipriano Garcia – CCOO de Catalunya.

Activitat presencial amb un aforament màxim de 80 persones. També es podrà seguir en directe a https://www.ateneubcn.org/endirecte

L’acte té un doble caràcter: reivindicar la memòria democràtica pel que fa a les diverses etapes de l’edifici de la Comissaria de Via Laietana i d’una manera especial l’etapa franquista com a espai de tortura de milers de persones, i també pretén argumentar i informar sobre l’oportunitat per esdevenir un centre memorial i documental de la repressió franquista a Catalunya.

L’acte comptarà amb participació de Gemma Domènech, directora general de Memòria Democràtica; Josep Cruanyes, jurista de la Comissió de la Dignitat; Agustí Alcoberro, historiador i testimoni. Presenta: Joan Solé Camardons, ponent de la secció d’Història de l’Ateneu Barcelonès.

S’ha previst que les persones i les entitats memorialístiques interessades puguin donar el seu testimoni amb una breu intervenció des del públic, atès que per raons del protocol sanitari no poden ser a la taula principal.