« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Jornada sindical “Dones, salut i treball”

Amb motiu del 28 de Maig, Dia Internacional d’Acció per a la Salut de les Dones, CCOO de Lleida ha programat la Jornada sindical “Dones, salut i treball”.

11 h. Benvinguda, a càrrec d’Imma Romeo, secretària de Dones de CCOO de les Terres de Lleida
11.15 h. Taula rodona
–  Montse Sedó, de la Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya i delegada del SISCAT (Sistema sanitari integral d’utilització pública de Catalunya)
– Jennyfer Polonio, delegada del Sector de la Geriatria de CCOO de les Terres de Lleida
– Una delegada del Sector de la Neteja d’Edificis de CCOO de les Terres de Lleida
13 h. Lectura del manifest que CCOO de Catalunya ha preparat per al 28 de Maig, Dia Internacional d’Acció per a la Salut de les Dones

La desigualtat entre homes i dones es produeix també en termes de salut. El domini de la societat patriarcal, que es resisteix a perdre poder, actua de manera perillosa per a la salut de les dones.
El món del treball és un factor clau per lluitar contra les desigualats. Les malalties professionals, reconegudes i no reconegudes, constitueixen una font de dolor per a moltes dones, i, en canvi, reben una ínfima atenció institucional i un tractament molt deficient. El benestar quotidià i la salut laboral de les treballadores es veuen afectats per les sobrecàrregues laborals.
Processos naturals com l’embaràs, el part i la menopausa esdevenen excessivament instrumentalitzats, amb intervencions abusives i medicalitzades. L’anticoncepció s’ha centrat preferentment en les dones, amb tractaments hormonals que presenten molts efectes secundaris. Cal aplicar sense demora les directives de l’OMS i del Consell d’Europa en relació amb l’autonomia i el consentiment informat de l’embaràs i el part.

Dia: 7 de juny de 2019
Hora: 11 h