« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Jornada “què està passant amb la “mal-dita” Llei de Dependència?”

La Secretaria de de Política Social i Habitatge de CCOO del Barcelonès us convida a participar a la jornada Què està passant amb la “mal-dita” Llei de dependència?, que tindrà lloc el divendres, 9 de setembre, a partir de les 10 hores, a la sala d’actes de Via Laietana, 16.

Des del desembre del 2006, la Llei de promoció de l’autonomia personal i l’atenció a les persones en situació de dependència (LAPAD) configura el dret a l’atenció de les persones en situació de dependència com un dret de ciutadania.

La LAPAD crea el Sistema per a l’autonomia i l’atenció a la Dependència (SAAD), que té com a objectiu que les persones grans o amb diversitat funcional que no puguin valdre’s per elles mateixes, siguin ateses per les administracions públiques, per garantir-los l’accés als serveis socials públics i a les prestacions econòmiques adequades a les seves necessitats.

Però la LAPAD s’ha desplegat amb massa lentitud i no s’han respectat els terminis de sol•licitud, estudi i aprovació dels programes individuals d’atenció (PIA), que ha deixat molts ciutadans i ciutadanes sense poder exercir els seus drets.

CCOO del Barcelonès no som un “actor” impassible davant d’aquestes dificultats. Ens preocupa, i així ho expressem des dels seus inicis en les nostres publicacions i intervencions, la falta d’una correcta dotació pressupostària per al desplegament de la Llei des de els seus inicis. També ens preocupen les intencions sobre el compliment del que estableix la Llei dels actuals governs, profundament dedicats a retallar drets i prestacions a la ciutadania.

Quins han de ser els passos següents que hem de donar els agents socials, les organitzacions implicades i la ciutadania?

Podeu veure el programa.