« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Jornada per a promoure la millora preventiva i la reducció de la sinistralitat a través de les activitats preventives de les mútues col·laboradores amb la Seguretat Social

Prevenció del coronavirus

CCOO de Catalunya organitza el 2 de juliol una jornada per a promoure, a través dels nostres representants en les Comissions de Control i Seguiment, millores en les activitats preventives de les mútues que puguin repercutir en una reducció de la sinistralitat laboral.

Les activitats preventives que realitzen les mútues tenen caràcter de prestació de Seguretat Social, ja que es financen amb càrrec a les quotes de contingències professionals, van adreçades a les empreses associades i a les persones treballadores autònomes adherides, i han d’estar destinades al control i a la reducció de la sinistralitat laboral.

Inclouen, entre d’altres, l’assessorament per a l’adaptació de llocs de treball i per a la reducció dels accidents de treball i malalties professionals, i actuacions d’investigació, divulgació i sensibilització, les quals s’han d’ajustar als programes i prioritats determinades, cada any, per la Secretaria d’Estat de la Seguretat Social i pel Departament d’Empresa i Treball en l’exercici de les seves competències.

Durant aquesta jornada compartirem els programes preventius de les diferents mútues, i traslladarem criteris i elements de proposta als membres de  CCOO que formen part de les Comissions de Control i Seguiment, per a millorar la qualitat d’aquestes activitats i fer un seguiment de les diferents prestacions que gestionen i de la sinistralitat laboral assumida per cada mútua.

La Comissió de Control i Seguiment és l’òrgan a través del qual es realitza la participació institucional de les persones treballadores i de les empreses en el control i el seguiment de la gestió desenvolupada per cada mútua.

La capacitació i formació dels nostres representants en aquests òrgans de participació és fonamental per a la intervenció del sindicat en la millora de la prevenció dels riscos laborals i en la reducció dels accidents de treball i de les malalties professionals.

Programa de la jornada

• 9.30       Benvinguda i presentació, Cristina Torre. Secretària Acció Sindical CCOO de Catalunya.
  • 9.40       Les Mútues col·laboradores amb la Seguretat Social, Mònica Pérez, Responsable de Salut Laboral de CCOO Catalunya
  • 10.00     Situació actual de les mútues, Jaime González. Responsable Confederal de mútues. Secretaria Salut Laboral CS CCOO.
  • 10.30     Coordinació amb seccions sindicals, Rafa Pérez. Responsable del sector de mútues. Federació Estatal de Serveis.
  • 10.50     Criteris de CCOO en la participació institucional: Comissions de Control i Seguiment, Mónica Pére
  • 11:15     Debat
  • 12.00     Cloenda, Mónica Pérez