« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

CCOO ens felicitem que el Pacte + Indústria – format pels sindicats, patronals i universitats – que va néixer el 2013 per defensar un nou model productiu basat en l’articulació de polítiques industrials i econòmiques que generessin ocupació i estructura productiva de qualitat, hagi esdevingut finalment en un Pacte Nacional per a la Indústria (PNI).

Les quatre comarques que representem, s’emmarquen en un present i un futur on la indústria juga un paper central en la composició de la seva estructura econòmica i teixit productiu i, per extensió en el benestar i cohesió social.

Del conjunt de 1.844 milions d’euros que fins l’any 2020, inversió per posar en marxa les 116 mesures que consten al PNI, les CCOO del Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia i Garraf pensem que obre una gran oportunitat per traduir en projectes i inversions concretes i viables algunes de les propostes i moltes idees que tenim per aportar a les nostres comarques en matèria de:

– Creació d’ocupació industrial i de qualitat.

– Dimensionar les pimes per fer-les més competitives perquè actuïn com a tractores de l’economia.

– ndústria 4.0 i digitalització.

– Formes estables de governança i gestió dels polígons industrials amb participació d’agents municipals, econòmics i socials.

– Capacitació de persones treballadores, a través de formació de qualitat i qualificació professional adaptada a necessitats concretes.

– Infraestructures que permetin augmentar la productivitat industrial vertebrades territorialment afavoridores d’inversions.

– Millorar l’eficiència i l’estalvi per reduir costos energètics de la industrials.

– L’aposta per una economia verda i circular, que estalviï recursos, transformi el model energètic i de mobilitat i impulsi nous sectors d’activitat productiva, innovadors i competitius.

Amb la voluntat de desenvolupar i treballar el Pacte Nacional per la Industria al Baix Llobregat, des de CCOO hem convocat unes jornades que serveixin per establir un espai amb l’actiu sindical del nostre territori per reflexionar sobre els reptes de la indústria 4.0 i concretar mesures del Pacte Nacional de la Industria d’aplicació directa al Baix Llobregat.

Tríptic Jornada “La Indústria 4.0. i el Pacte Nacional per a la Industria al Baix Llobregat”
#PNIbaixllobregatCCOO