« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Jornada ‘La Igualtat del Diferent’ sobre el col·lectiu GLTB en els cossos de seguretat

La Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO i l’Associació de Policies Gais i Lesbianes (Gaylespol) han signat un acord de col·laboració la primera activitat conjunta del qual serà la Jornada Formativa sobre “La Igualtat del Diferent” que se celebrarà demà divendres, 22 de juny, a la sala d’actes de CCOO Catalunya (Via Laietana, 16).

Les dues organitzacions comparteixen la necessitat de treballar per la pervivència d’un estat democràtic exempt de LGTBfòbia, en què les persones siguin lliures i tinguin els mateixos drets i oportunitats. FSC-CCOO i Gaylespol volen sensibilitzar per a convertir en quotidiana la realitat LGTB i la diversitat de formes de família en el món professional en les Forces i Cossos de Seguretat, defensant els drets fonamentals de les persones i lluitant contra l’exclusió sociolaboral, contribuint a un món més igualitari.

FSC-CCOO i Gaylespol acorden subscriure un conveni per col•laborar en diferents aspectes d’interès comú:

– Fomentar el debat i la conscienciació pública al voltant de la diversitat en el lloc de treball i en la societat.
– Desenvolupar estratègies (en col·laboració amb els diferents cossos de seguretat) necessàries per garantir que els diferents cossos i forces de seguretat compten amb plans d’igualtat i plans d’acció contra la discriminació i l’assetjament per raó d’orientació i identitat sexual, així com un altre tipus de discriminació, com es recull en el Principi d’Igualtat de Tracte definit en la legislació vigent espanyola.
– Facilitar que els professionals dels diferents cossos de seguretat LGTB, adoptin una actitud valenta, desinhibida i natural respecte a la pròpia orientació sexual en la seva vida laboral i professional.
– Participar i col·laborar activament en les activitats formatives dels centres oficials dels cossos de seguretat.
– Identificar experiències i bones pràctiques, europees i internacionals, en el camp de la diversitat en relació a la seguretat pública, amb l’objectiu d’intercanviar treball i informació.
– Fomentar l’estudi i recerca en l’àmbit de les polítiques d’igualtat i no discriminació, i especialment en aquells aspectes relacionats directament amb les activitats dels serveis de protecció i seguretat en aplicació al dret penal i la normativa administrativa.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 21 de juny de 2012