« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

III congrés de la Federació de Comunicació i Transport de CCOO de Catalunya

L¿actual Secretari General Josep Lluís Moure Figueiras es presentarà a la reelecció

Els propers 16 i 17 de novembre tindrà lloc el III Congrés de la Federació de Comunicació i Transport de CCOO de Catalunya

La Federació de Comunicació i Transport de CCOO de Catalunya celebrarà, el dimecres 16 i el dijous 17, el seu III Congrés, a l¿Hotel Plaza de Barcelona. La Federació de Comunicació i Transport és la segona en afiliació de CCOO de Catalunya, amb 21.000 afiliats i més de 2.700 delegats i delegades, i recull al seu si diferents sectors de serveis i productius com són les telecomunicacions, les indústries gràfiques i papereres, la cultura, l¿oci i l¿espectacle i en el transport: els sectors aeri, ferroviari, marítim, terrestre i auxiliars, així mateix, també agrupa als sectors postal, audiovisual, mitjans de comunicació, etc.

Durant aquests dos dies, sota el lema de “+participació, +drets, +sindicat”, es debatran les propostes sindicals, per als quatre pròxims anys, d¿aquest àmbit sindical.

El document de Propostes Sindicals pretén afavorir la discussió, enfortint la organització, i fer d¿aquesta un instrument útil i eficient en la defensa dels interessos del treballadors i treballadores.

Els temes principals a tractar seran,

¿ Necessitat de transferir la gestió a la Generalitat de les infrastructures i operadors del transport essencials per al desenvolupament de l¿activitat econòmica de Catalunya: els Aeroports de Barcelona, Reus i Girona, així com les rodalies de RENFE.
¿ Reclamar l¿impuls conjunt de RENFE i FGC d¿una empresa que gestioni l¿Alta Velocitat regional.
¿ Donar suport a l¿avantprojecte d¿Estatut, que permeti dins de la necessària negociació i acord amb les Corts Generals, el manteniment dels elements caracteritzadors del seu contingut.
¿ Avançar en la creació de nous marcs sectorials, adequats a l¿actual realitat econòmica, de negociació col¿lectiva.
¿ Superar els àmbits provincials, en el camí de la substitució per convenis d¿àmbit de Catalunya, dins del projecte de reforçament de l¿àmbit català de relacions laborals.
¿ Enfortir la negociació col¿lectiva com a generadora de nous drets laborals i de més instruments d¿intervenció sindical.
¿ Intervenir en l¿organització del treball per a millorar les condicions de salut laboral i conciliar la vida familiar.
¿ Combatre la dualització del mercat de treball, en salaris i drets, com a forma de solidaritat i d¿evitar la fractura entre els propis treballadors.
¿ Impulsar la formació professional contínua, com eina de promoció i qualificació professional.
¿ Enfortir el funcionament democràtic de l¿organització, per a ser més útils i transparents a la nostra afiliació i al conjunt dels treballadors i treballadores.
¿ Millorar les polítiques de comunicació.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 14 de novembre de 2005