« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Generalitat, patronals i sindicats presenten un programa de suport a empresaris i autònoms que han viscut una experiència empresarial fallida

La Federació de Treballadors Autònoms Dependents (FS TRADE-CCOO) participa com a soci en un projecte coordinat per la patronal Cecot, que comptarà també amb la participació de la Fundació Pimec i la Confederació de Treballadors Autònoms de Catalunya (CTAC), i que incidirà en minimitzar la por al fracàs empresarial.

Quatre organitzacions catalanes, dues patronals i dues sindicals, entre elles CCOO de Catalunya, juntament amb el departament d’Empresa i Ocupació, impulsen el programa Reinicia’t. Torna a emprendre per donar suport a persones empresàries que han viscut una experiència empresarial fallida i promoure que part de l’èxit radica en la superació i perseverança davant del fracàs.

A través d’aquest programa, que es realitzarà per tot el territori català, les organitzacions promotores pretenen fer un primer pas per provocar un canvi cultural i de mentalitat, fomentar una societat que sigui més tolerant i amb una percepció més positiva respecte al fracàs empresarial. Sense aquest estigma, ni aquesta por és possible tornar a emprendre amb èxit generant riquesa i creant ocupació.

L’acte estarà presidit per Artur Mas, president de la Generalitat i comptarà amb una benvinguda en la qual també intervindrà el conseller d’Empresa i Ocupació, Francesc X. Mena i els representants de les organitzacions que impulsen la iniciativa: Antoni Abad, president de la patronal Cecot (entitat coordinadora del Reinicia’t. Torna a emprendre), Josep Lluís Francesch, president de la Fundació PIMEC; Salvador Duarte, president de la CTAC, i Jordi Gutiérrez, secretari general de la FS TRADE (CCOO).

El projecte té com a objectiu principal crear i aplicar la metodologia i les eines d’atenció a les persones emprenedores i empresàries que hagin viscut una experiència empresarial o professional fallida. Des de les organitzacions promotores es vol ajudar aquest col·lectiu a acceptar la nova situació en la que es troben i donar-los el suport i els recursos necessaris per tornar a emprendre o bé afavorir la seva reinserció en el món del treball.

El Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya i el Fons Social Europeu donen suport al Programa Reinicia’t. Torna a emprendre.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 18 de març del 2011