« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

El districte d’activitats 22@bcn: discurs i realitzacions

El juliol de l¿any 2000, ara fa cinc anys, l¿Ajuntament de Barcelona aprovà definitivament una modificació del Pla General Metropolità per transformar les àrees industrials del Poblenou en un nou districte econòmic, amb la finalitat de recuperar activitat productiva a la ciutat amb un model urbà que havia de permetre la convivència d¿usos. L¿aposta del Pla 22@ va gaudir d¿un molt ampli consens polític i ciutadà, però la seva posterior gestió no ha estat exempta de tensions entre els agents socials, econòmics i polítics. En la sessió es mirarà d¿exposar un primer balanç, necessàriament provisional, de la materialització del projecte i algunes propostes per acostar les realitzacions als seus objectius fundacionals, amb vista a perfilar un debat que s¿espera reprendre a la tardor amb tot un seguit d¿estudis actualment en curs.

Programa:

– El desenvolupament actual dels plans del 22@bcn, a càrrec de Salvador Clarós (A. V. Poblenou).

– El 22@ en el context econòmic i social de la metròpoli, a càrrec de Joan Eugeni Sánchez (catedràtic de Geografia Humana de la UB).

– L¿evolució del 22@, una perspectiva sindical, a càrrec de Vicenç Tarrats (secretari d¿Acció Territorial i Política Internacional de CCOO del Barcelonès).

– Moderador: Joan Roca i Albert (historiador)

Organitzen: CCOO del Barcelonès, Fòrum de la Ribera del Besòs i Fundació Antoni Tàpies.