« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Cristina Faciaben, secretària de Socioeconomia, participa en un seminari europeu sobre l’envelliment

Cristina Faciaben, secretària de Socioeconomia, participa en el seminari europeu ‘GOOD OLD EUROPE: Active Ageing – Labour Relations and Demographic Change in Selected Countries’, que analitza l’envelliment de la població i les seves conseqüències per a l’ocupació i la jubilació.

Serà el proper dia 22 de febrer a Stuttgart, al seminari que dóna començament al projecte Europeu GOE (‘Good Old Europe’, per ‘Bella vella Europa’). Aquest projecte liderat per la Universitat de Tubinga i pel centre de formació d’adults Enaip té com a objectiu la formació d’una xarxa transnacional d’experts que analitzi la problemàtica de l’envelliment de la població en el marc de les relacions industrials, especialment pel que fa l’ampliació de l’edat de jubilació, el pas de l’ocupació a la jubilació o el canvi demogràfic i la immigració.

Al projecte hi participen juntament amb CCOO de Catalunya sindicats francesos, italians i alemanys i suposa una oportunitat per a debatre sobre demografia, model laboral i prestacions públiques en un moment en el que el debat de la jubilació als 67 anys sembla haver passat per sobre d’aspectes tan importants com la precarització de les condicions laborals dels més grans (especialment si han passat per una etapa a l’atur) o la transferència de coneixement per part dels treballador amb més edat i experiència. GOE suposa una interessant oportunitat per a compartir bones pràctiques i per a participar en un debat que, a mig o llarg termini, ocuparà un lloc estratègic en el diàleg social a nivell europeu. Al setembre d’enguany, CCOO de Catalunya acollirà una de les quatre sessions plenàries previstes.

Adjuntem informació del programa del seminari (en anglès).

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 19 de febrer de 2010