« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Conferència sobre l’ocupació dels Quatre Motors per a Europa

Els ¿Quatre motors per a Europa¿, l’associació de les regions punteres europees Rhône-Alpes, Llombardia, Catalunya i Baden-Württemberg, s’han ocupat des de 1999 de temes bàsics sobre el desenvolupament de l’ocupació en tres conferències a Lyon, Barcelona i Milà. Les organitzacions sindicals d’aquestes regions hem participat a les diferents conferències i, a la vegada, hem reforçar de manera autònoma les relacions sindicals. Els darrers anys hem concretat la organització de projectes i seminaris comuns per tal d’aprofundir en les diferents estratègies de intervenció. La construcció de la Europa social, desenvolupant les línies estratègiques de la CES i dotar de contingut l’Europa de les regions han estat els nostres dos objectius.

Les regions de ¿La col•laboració dels quatre motors¿ disposen d’una combinació de sectors competitius resultant de rams industrials tradicionals i sectors innovadors amb projecció de futur. Per aquest motiu, mostren a nivell nacional una taxa d’atur proporcionalment baixa. Malgrat tot, es veuen confrontades en la promoció de creixement i la qualitat de l’ocupació amb comparables desafiaments fonamentals, que essencialment són interdependents de la globalització i del canvi demogràfic.

Col•laboradors de la conferència sobre l’ocupació són les agències d’ocupació i els actors socials, així mateix les associacions empresarials i els sindicats. La conferència uneix a tots aquests col•laboradors en un diàleg extens sobre els desafiaments en el desenvolupament de l’ocupació.

Presidirà la Confferència Dr. Ernst Pfister, Diputat del Parlament de Baden-Württemberg i Ministre d’Economia i la Dra. Monika Stolz , Diputada del Parlament de Baden-Württemberg i Ministra de Treball i Afers Socials.

Les organitzacions sindicals participants són:
Regió Llombardia: CGIL, CISL, UIL
Regió Baden-Würtemberg: DGB
Regió Rhône-Alpes: CFDT, CGT, FO, CFTC, CGC
Catalunya: CCOO, UGT

Si voleu consultar el programa, podeu fer click aquí