« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Conferència Ministerial de l’Organització Mundial del Comerç

Els dies 13 i 18 de desembre de 2005 té lloc la VI Conferència Ministerial de l’Organització Mundial del Comerç.

Els Sindicats Mundials, la Confederació Mundial del treball i la Confederació Europea de Sindicats han opinat sobre l’ordre del dia d’aquesta cimera, elaborant una declaració sindical conjunta.

Segons aquesta declaració global ¿Resulta vital que el sistema de gobernanza global, que concede un poder y una importancia excesiva a la OMD, al Banco Mundial y al Fondo Monetario Internacional, se reequilibre de manera que las cuestiones sociales y medioambientales reciban la misma consideración que el comercio y la economía. Las recomendaciones de la Comisión Mundial sobre la Dimensión social de la Globalización proporcionan un firme apoyo a las demandas de larga data del movimiento sindical internacional de una mayor coherencia entre las diversas instituciones multilaterales del mundo actual, basándose en el trabajo decente, el respeto de las normas internacionales del trabajo, un mayor crecimiento y la erradicación de la pobreza.”

A més, la Confederació Sindical de CCOO també ha realitzat una altra declaració sobre el tema

Més informació a:

Declaració de la Confederació Sindical de CCOO davant la reunió ministerial de l’OMC
Declaració sindical de l’agrupació Global Unions sobre l’ordre del dia de la 6a Conferència Ministerial de l’OMC