« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Concentracions en defensa del IV Conveni estatal del Cicle Integral de l’Aigua

Comunicat conjunt de CCOO i UGT

Davant la intransigència de la patronal sectorial en la negociació del IV Conveni Estatal del Cicle Integral de l’Aigua, FITAG UGT i el Sector del Cicle Integral de l’Aigua de la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO han convocat diverses concentracions el dia 6 de juny. Aquestes tindran com a precedent una campanya d’assemblees en tots els centres de treball del sector en les quals s’ha traslladat als treballadors i les treballadores l’estat de la negociació del Conveni.

Durant tot el procés la patronal ha mantingut una postura inflexible, encaminada al retrocés dels drets laborals. Pretén l’eliminació de l’antiguitat, canviant-la per una pujada del 0’3% en taules, a més d’acabar amb la Compensació i Absorció, que podria significar la congelació salarial per a sempre de molts treballadors i treballadores.

Donades les dificultats que els sindicats ens hem trobat en la negociació, i la intransigència de la patronal, que deixa als treballadors abocats a la pèrdua de drets i poder adquisitiu, hem decidit convocar una sèrie de concentracions el dia 6 de juny per a mostrar el desacord dels treballadors i treballadores d’aquestes empreses amb els posicionaments de la patronal i pel desbloqueig de la negociació. Les protestes tindran lloc a: València, Barcelona, Madrid i a San Fernando – Cadis.

A Barcelona, la concentració té lloc a les 17’00 hores davant de la Torre Agbar.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 4 de juny de 2013