« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Concentracions contra privatització servei execució mesures penals alternatives

CCOO ES MOBILITZA EN CONTRA DE LA PRIVATITZACIÓ DEL SERVEI D’EXECUCIÓ DE LES MESURES PENALS ALTERNATIVES EN L’ÀMBIT PENITENCIARI DE LLEIDA, GIRONA, TARRAGONA I TERRES DE L’EBRE

El sindicat CCOO ha convocat una concentració de protesta el proper dia 18 a les 12 h., davant les seus territorials del Departament de Justícia per manifestar el seu rebuig a la proposta de privatització del Servei d’execució de les mesures penals alternatives en l’àmbit penitenciari a Lleida, Girona, Tarragona i Terres de l’Ebre.

L’acte comptarà amb la participació dels col•lectius professionals que actualment desenvolupen l’execució de les MPA en aquests territoris, que consideren que l’execució de les penes no pot ser mai un “negoci privat”, doncs la legislació estatal i catalana atorguen competències als serveis socials penitenciaris en el seu seguiment i control.

Amb la política de privatitzacions i externalitzacions de la Generalitat es pretén solucionar la manca de recursos humans mitjançant la contractació externa d’empreses de serveis. Denunciem que aquestes contractacions suposen un malbaratament del diner públic, que sovint incorren en cessions il•legals de treballadors, i han estat qüestionades fins i tot pel Tribunal de Comptes.

CCOO ha denunciat anteriorment aquesta política privatitzadora, i la cessió il•legal de treballadors a l’administració de la Generalitat. Mai, i menys en temps de crisis, és justificable el pagament a empreses externes de serveis que, per llei, són de la seva competència.

Necessitem una solució urgent. La càrrega de treball és inadmisible, cal reforçar la plantilla actual per tal de garantir un servei públic de qualitat evitant que es degradi aquesta situació i que prescriguin les MPA.