« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Concentració en contra del desmantellament de l’estat del benestar

Demà, a la tarda, davant la Subdelegació del Govern Central a Lleida, es farà una concentració per defensar el sector públic i en contra de les contínues retallades que està patint aquest sector, que comporten el desmantellament de l’estat del benestar.

Les diferents mesures presses pels governs autonòmic i estatal han acumulat sobre les treballadores i els treballadors públics, per una banda, una pèrdua de drets laborals i socials, i per l’altra, una pèrdua de poder adquisitiu que se situa més enllà del 20%. Paral•lelament, a aquesta realitat, s’injecten uns 100.000 milions d’euros al sistema financer, però se segueixen exigint sacrificis a les treballadores i els treballadors del nostre país.

Davant d’aquesta situació, les juntes de personal i comitès d’empresa representants de la gran majoria dels col·lectius del sector públic, volem deixar clar que:

– Els empleats públics som l’instrument que garanteix els drets essencials de la societat del nostre país, com és el dret a la sanitat, l’educació, l’atenció social, la justícia, l’assistència en situacions d’emergència i, en definitiva, a l’equitat i a la igualtat d’oportunitats.

– Els empleats públics som treballadores i treballadors amb el nivell de qualificació necessari per desenvolupar les nostres tasques i accedim als nostres llocs de treball mitjançant processos selectius oberts a tota la ciutadania, en igualtat de condicions, on es valoren les nostres capacitats i mèrits.

– Les empleades i els empleats públics hem prestat, i prestem, a la societat un catàleg de serveis essencials, a l’abast de tota la ciutadania, amb igualtat d’oportunitats i absoluta equitat, i volem continuar fent-ho.

Per això, convoquem totes les treballadores i treballadors públics de les diferents administracions a concentrar-se davant la Subdelegació del Govern central.

Sense empleats públics no hi ha serveis públics!
Sense serveis públics no hi ha estat del benestar!

Si voleu llegir el manifest sencer, feu clic aquí.