« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Concentració de delegats de personal d’administracions públiques

El dimarts, a les 12.15 h, concentració unitària de delegats de personal de les administracions públiques davant del Departament de Governació i la Delegació de Govern

Per la Llei de la Funció Pública catalana, l’aplicació de la jubilació parcial anticipada i els drets de conciliació de la vida personal i laboral, CCOO exigim el respecte al dret a la negociació col•lectiva.

CCOO, primer sindicat al conjunt de les administracions i serveis públics de Catalunya, convoca als delegats sindicals de l’Ensenyament i Sanitat Públiques i dels diferents serveis i administracions públiques catalanes a manifestar-se per exigir l’acompliment per part de les administracions dels compromisos establerts a l’Estatuto Básico del Empleado Público (EBEP).

Exigim a l’Administració Central l’establiment dels mecanismes que facin possible la jubilació parcial i anticipada recollida a l’EBEP. Un dret del qual gaudeixin la resta de treballadors i que es nega als treballadors públics.

CCOO exigim al Govern de la Generalitat que compleixi el contemplat a l’EBEP i a l’Estatut d’Autonomia d’elaborar una Llei de la Funció Pública catalana que abordi un nou model de Funció Pública català, que valoritzi la feina dels seus empleats. Aquest Estatut ha de donar resposta als reptes que introdueix l’EBEP: mecanismes de formació i promoció, mobilitat horitzontal i vertical, tant dins la pròpia administració com entre administracions,… Tot això en un nou marc que obliga a l’administració a la negociació de la concreció d’aquestes millores. Un model de funció pública català que entengui que el personal és el motor principal de millora de la de la qualitat dels serveis públics.

Aquesta concentració vol evidenciar també davant del departament de Governació de la Generalitat la manca total d’interlocució i diàleg, que està impedint el desenvolupament i l’aplicació, entre d’altres, dels drets a la conciliació previstos en la Llei i que està bloquejant l’aplicació dels acords de condicions de treball pactats l’any 2005. CCOO reclamem el ple respecte al dret a la negociació col•lectiva i el compliment dels acords assolits

La concentració-manifestació està convocada per demà 11 de desembre de 2007 a les 12,30 davant del Departament de Governació a Via laietana 26, des d’on sortirem en manifestació fins a Delegació de Govern, Pla de Palau. Tant al Departament de Governació com a la Delegació de Govern lliurarem escrits relacionats amb els motius de la protesta.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 10 de desembre de 2007