• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Concentració contra la sanció a un delegat de CCOO de la Fundació Mercè Fontanilles

Sancionat un membre del comitè d’empresa de la Fundació Mercè Fontanilles per fer una consulta a la DGAIA

Un delegat de CCOO ha estat sancionat amb suspensió de sou i feina durant dos mesos per informar l’empresa que havia realitzat una consulta a la DGAIA (Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència) sobre la ràtio establerta per als CRAE ( Centre residencial d’acció educativa). La consulta venia motivada per la manca de resposta de la Fundació Mercè Fontanilles a la situació irregular que pateixen des del passat mes de novembre els treballadors del CRAE Lledoners, especialment el torn de nit i el de caps de setmana i festius, en el que només hi ha 1 educador per fer-se càrrec dels menors.

Des del Sector de la Intervenció Social de CCOO condemnem rotundament la reacció desproporcionada de la Fundació Mercè Fontanilles que té com a únic objectiu perpetuar les seves accions en contra dels delegats i delegades, concretament d’aquest sindicat, a la seva empresa.

Potser aquesta fundació pretenia continuar funcionant a esquenes de la DGAIA imposant les seves pròpies normes, vulnerant els drets dels treballadors i la normativa dels centres de menors sense que li passés factura. Sigui com sigui, l’empresa ha interrogat a cada treballador/a per separat per comprovar si algú havia demanat el delegat, que també és delegat de prevenció de riscos, que actués davant aquesta situació (i així ho fa constar a l’escrit de sanció), obviant que una de les funcions dels delegats i delegades és precisament aquesta, la d’actuar davant les irregularitats.

Des de CCOO s’ha procedit a impugnar la sanció i es personarà com a part durant tot el procés judicial. Considerem del tot inacceptable la persecució sindical que aquesta empresa ve perpetuant en el temps amb pràctiques impròpies d’un estat democràtic com l’actual. Per aquest motiu també des de CCOO convoquem una concentració de delegats i delegades del sector davant de la seu de l’empresa, el dimarts 12 de març, a les 11,30, davant la seu de l’empresa en Via Laietana 54.