« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Concentració contra els atacs d’Israel al poble palestí i al Líban

CCOO de Catalunya, davant el greu deteriorament de la situació a l¿Orient Mitjà, amb la desproporcionada intervenció militar d¿Israel, fem una crida a la paralització immediata de la intervenció militar. No poden consentir-se més actes de guerra, que posen en qüestió les legítimes aspiracions i els drets de les poblacions civils que volen viure en pau i amb dignitat.

Cal reaccionar i mobilitzar-nos: no podem deixar esgotar la nostra indignació davant la continuada vulneració del dret internacional; no podem assistir impotents davant les continuades imatges de destrucció i mort.

CCOO de Catalunya ens refermem en la nostra convicció que no pot haver-hi solució militar al conflicte d¿Orient Mitjà. Rebutgem que l¿única estratègia que compti sigui la militar. Reclamem la urgent mobilització de la ciutadania per tal d¿exigir el cessament de la guerra i de l¿ocupació. Cal exigir la renúncia a qualsevol forma de violència i a la utilització d¿una diferent vara de mesurar en l¿exigència de condicions a les parts. Cal defensar el dret internacional: la pau a Orient Mitjà implica el reconeixement de l¿existència d¿Israel i, alhora, el del dret a l¿existència d¿un Estat palestí en els territoris ocupats de forma il·legal des de 1967.

CCOO de Catalunya considerem que la societat no pot contemplar més temps en silenci l¿actual situació. Reclamem una mobilització ciutadana per exigir la fi de la violència, el respecte a la legalitat internacional i la fi dels càstigs col·lectius contra les poblacions civils. Exigim del Govern espanyol, de les institucions de la UE i de les NNUU una actuació urgent per acabar amb l¿actual situació.

Per tot això, CCOO de Catalunya convoquem a participar en la concentració del proper dijous dia 20, a les 20 hores, a la plaça de Sant Jaume de Barcelona.

PER LA PAU, CONTRA LA GUERRA, CONTRA LA INTERVENCIÓ MILITAR I L¿OCUPACIÓ.
PER LA DEFENSA DE LA LEGALITAT INTERNACIONAL, EN SOLIDARITAT AMB ELS POBLES QUE PATEIXEN A GAZA, BEIRUT, LÍBAN, CISJORDANIA, HAIFA…

CCOO de Catalunya manifesta la seva total solidaritat amb les poblacions civils que pateixen aquesta situació de violència. I volem manifestar en especial la nostra solidaritat, en aquests moments, amb el company Ghassan Saliba, secretari d¿Immigració de CCOO de Catalunya, que es troba aquests dies, amb els seus fills i la seva família, al Líban.

Barcelona, 18 de juliol de 2006