« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Commemoració del Dia Internacional per a l’Erradicació de la Violència contra les Dones i les Criatures

CCOO de Lleida commemora el Dia Internacional per a l’Erradicació de la Violència contra les Dones i les Criatures

El 25 de novembre és el Dia Internacional per a l’Erradicació de la Violència contra les Dones i les Criatures i com cada any CCOO de Lleida el commemora. Enguany tot pren un caire diferent a causa de la COVID-19, però no deixem passar aquest dia sense marcar-lo en el nostre calendari sindical.

En primer lloc, ahir es va presentar el vídeo de CCOO de Catalunya, en el qual han participat delegades de diversos sectors i territoris, entre ells CCOO de Lleida, elaborat per denunciar les violències a la feina. Aquest vídeo es difon per les xarxes socials amb l’etiqueta #JoTambé.

Segonament, avui es presenta el projecte de CCOO “Porta Violeta, locals segurs” per a les dones víctimes de violències masclistes. El local de CCOO de Lleida serà un referent de confiança per a les dones que oferirà la informació i els contactes dels recursos i serveis del territori com a punt d’informació generalista, oferirà també assessorament en temes laborals —especialment en matèria d’assetjament sexual i per raó de sexe—, i serà un punt segur per contactar amb els serveis d’emergència en el cas de tractar-se d’una situació de risc. El personal de CCOO de Lleida ha rebut formació per poder acollir aquestes dones i atendre-les com cal. Al sindicat hi haurà també una persona de referència per liderar aquest projecte i una identificació visible a l’exterior.

En tercer lloc demà, dia 25, a les 12 del migdia, el personal i sindicalistes que estiguin treballant al local de Lleida faran un minut de silenci a la porta de l’edifici i llegiran el manifest que ha preparat el sindicat per commemorar aquest dia.