« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Cine-Fòrum “En terra d’homes”

Amb motiu del Dia Internacional de la Dona Treballadora i amb el lema ¿Els treballs de les dones¿ la Secretaria de la Dona de CCOO del Barcelonès organitza la projecció de la pel·lícula En terra d’homes (North Country). EUA, 2005, que tindrà lloc a la sala d’actes de CCOO, a les 19 h, el dimecres 27 de febrer de 2008

SINOPSI
Quan fracassa el seu matrimoni, Josey Aimes (Charlize Theron) torna al seu poble natal en el nord de Minnesota a la recerca d’un bon treball. Mare soltera amb dos nens al seu càrrec, busca treball en la font principal d’ocupació de la regió: les mines de ferro. El treball és dur però es paga bé. És una industria dominada pels homes des de sempre, en un lloc poc acostumat als canvis. Està mentalitzada per al perill i dur treball però no per a aguantar l’assetjament que ella i les altres mineres sofrixen per part dels seus companys. L’últim que volen els miners és tenir que competir amb dones per a les poques ocupacions que hi ha, dones que segons ells no haurien d’estar conduint camions ni arrossegant pedres. Quan Josey protesta contra el tracte que ella i les seves companyes reben, es troba una gran oposició. No només els que manen no volen escoltar la veritat, tampoc altres membres de la comunitat com els seus pares i moltes de les seves pròpies companyes que tenen por que la situació empitjori.

Inspirada en una història real, “En terra d’homes” segueix el viatge de Josey per un camí que la conduirà més lluny del que mai hagués imaginat, inspirant a molts altres, i acabant en el primer plet massiu contra l’assetjament sexual.

Podeu veure el programa de CCOO del Barcelonès per al Dia de la Dona Treballadora (en format pdf).