« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Cicle de debats: ‘El model lingüístic del sistema educatiu’

CCOO organitza un cicle de debats descentralitzats sobre el model lingüístic del Sistema educatiu de Catalunya que ha elaborat el Departament d’Ensenyament de la Generalitat.

CCOO d’Educació entén que tota la comunitat educativa comparteix l’objectiu que la diversitat a la nostra escola sigui un patrimoni a protegir. Aquesta diversitat no ha de ser cap obstacle per a la cohesió social i des dels anys 80 el nostre sindicat i altres agents educatius hem apostat per un sistema “d’immersió” amb un doble objectiu: assegurar la competència lingüística de l’alumnat en les dues llengües cooficials i evitar qualsevol mena de segregació per motius d’idioma. Aquest sistema ha demostrat un grau d’eficiència i consens prou alt, i al mateix temps, els 30 anys transcorreguts han incorporat altres factors a tenir en compte, fonamentalment derivats de les noves migracions i de la creixent globalització.

Dates i llocs

El primer debat tindrà lloc a Barcelona, a la sala d’actes de la seu central de CCOO (Via laietana, 16) el 3 de desembre a partir de les 18 hores. Aquest debat es podrà seguir en streaming pel web de CCOO de Catalunya.

L’acte comptarà amb la participació d’Anna Camps, Catedràtica emèrita de Didàctica de la Llengua. Pilar Gargallo, mestra, presidenta de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya (FMRC), Josep Bargalló, llicenciat en filologia catalana, catedràtic de secundària i conseller d’Ensenyament i Marina Gay d’Òminum.

El segon debat es farà a la seu de CCOO a Girona ( Miquel Blay, 1) el 10 de desembre, a les 18 hores.

Feu clic per a:
– veure el cartell del cicle de debats: ‘El model lingüístic del sistema educatiu’
– veure més informació sobre el cicle de debats: ‘El model lingüístic del sistema educatiu