« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

CCOO i UGT es mobilitzen contra el bloqueig de convenis a la indústria agroalimentària

Roda de premsa, assemblea i manifestació

Com a conseqüència de l’actitud intransigent dels empresaris del sector de la Indústria Agroalimentària, i de la reforma laboral aprovada pel Govern mitjançant la Llei 3/2012 de 6 de juliol, la negociació de diferents Convenis Col·lectius s’ha situat en el pitjor dels escenaris possibles, ja que aquesta reforma dificulta de manera important la via de la negociació.

Les patronals no volen una negociació, sinó una rendició que CCOO i UGT no estem disposats a permetre. Volen, basant-se en la Reforma Laboral, deixar-nos sense Convenis i així perdre les millores que any rere any s’han anat aconseguint. Pretenen tornar-nos a unes condicions laborals de principi del segle XX.

És per tot això que convoquem una ASSEMBLEA INTERSECTORIAL el dimarts 23 d’abril, a les 11’00 hores a la sala d’actes de CCOO (Via Laietana, 16, Barcelona, planta baixa), per aprovar el calendari de mobilitzacions a segui. Després de l’assemblea anem en Manifestació fins a la seu de Foment del Treball (Via Laietana, 32), on es fa una concentració amb el lema “Defensem els nostres Convenis Col·lectius, principal eina de garantia de les nostres condicions laborals”.

Per a explicar-ho, fem una roda de premsa conjunta el mateix dimarts, a les 10’00h a la sala de premsa de CCOO (Via Laietana, 16, Barcelona, 5a planta), amb assistència de Miguel Angel Domínguez, secretari general, i Cristina Torre, secretària d’Acció Sindical, de la Federació Agroalimentària de CCOO de Catalunya, i de Sergio Moreno, secretari general, i Miguel Prados, secretari d’Acció Sindical, de FITAG-UGT de Catalunya.

Actualment hi ha molts convenis del sector agroalimentari bloquejats o amb dificultats a la negociació (escorxadors d’aus i conills, conserves vegetals, del mar amb processos de congelació, torrons, agropecuari, masses congelades, licors, begudes refrescants, fleca, majoristes de fruites…), que a Catalunya afecten uns 30.000 treballadors/es.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 22 d’abril de 2013