« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

CCOO i els treballadors de l’IMEB convoquen una assemblea-concentració per la negociació del conveni

CCOO i els treballadors de l’Institut d’Educació de Barcelona (IMEB) continuen amb les mobilitzacions emmarcades en el procés de negociació del conveni dels treballadors i treballadores de l’Ajuntament de Barcelona i l’IMEB. Entre les demandes dels treballadors hi ha la jubilació als 60 anys (igual que tots els docents de Catalunya) i l’aplicació als funcionaris de la jubilació parcial amb contracte de relleu.

Donat l’estancament en les negociacions del Conveni, i per continuar exigint a l’Ajuntament que escolti les seves reivindicacions, en l’assemblea celebrada el passat 11 de febrer, els treballadors de l’IMEB van convocar una nova assemblea-concentració prevista per al dijous 26 de febrer, de 13 a 15 hores, a la plaça Sant Jaume de Barcelona.

A l’assemblea també es va arribar als següents acords:

Pel que fa a la jubilació, s’han fet gestions amb els grups parlamentaris de Madrid (PSOE, PP, IU i CIU) que s’han compromès a proposar els canvis legislatius pertinents. A més, s’han lliurat més de mil signatures al Consorci i l’IMEB. Així mateix es va decidir treballar per poder aconseguir la jubilació anticipada tant per la via LOE com per la de l’EBEP, fer la demanda a l’Ajuntament perquè en un Ple Municipal es reculli la demanda i demanar que el conveni contempli un Pla de Jubilació Incentivada.

A més, es continuarà informant els centres, les famílies i la ciutadania en general de les reivindicacions dels treballadors de l’IMEB i es faran coordinadores per a zones a Bressol, a Còrsega per primària, secundària i la resta de centres, per fer arribar la informació. La Mesa Sindical de l’IMEB es compromet a fer un model de carta per informar a les famílies.

Oficina de premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 25 de febrer de 2009