« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

CCOO i els sindicats d’AENA convoquen una aturada el dimecres contra la privatització del servei

Fa vuit mesos el Govern de l’Estat espanyol va fer l’anunci de privatitzar el 30% d’Aena, empresa pública que gestiona els aeroports i la navegació aèria, en què hi treballen uns 11.000 treballadors i treballadores fixos. En aquest temps, els sindicats presents a la Coordinadora Sindical Estatal (en què CCOO hi té la majoria) han estat demanant al Govern quin és l’estat de la qüestió, i no han obtingut resposta. Per contra, ja hi ha damunt de la taula el projecte en què es creen dues societats: una, EGAESA, que gestionaria els aeroports, i l’altra, INECO, que ho faria de la navegació aèria internacional.

En resposta a aquest projecte, aquest dimecres, dia 25 de març, hi haurà una aturada d’una hora, de 9 a 10 del matí, a tots els aeroports de l’Estat, per tal de donar cobertura legal per manifestar el rebuig a aquest anunci de privatització, que, a més, obre la porta a una privatització total.

Els motius pels quals CCOO no es mostra partidària a la privatització d’aquest servei públic són els següents:

• Pèrdua de servei públic, que deixaria de ser-ho per passar a ser de titularitat privada, amb tot el que això comporta.
• Pèrdua de seguretat dels passatgers, pel fet que, en aquests moments, hi ha un model de gestió en xarxa, que deixaria de ser-ho.
• Risc de continuïtat de desenes d’aeroports petits que no són rendibles, amb la consegüent pèrdua de treball que això comporta.
• Pèrdua de cohesió territorial, pel model de gestió en xarxa, al qual ja ens hem referit.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 23 de març de 2009